Kako lahko HR postane gonilna sila za inovativnost?
Čas branja 11 minNe samo Slovenija, kar cela Evropa je začela zaostajati. Vsi govorijo, da je v sodobnem poslovnem svetu ključnega pomena za dolgoročni uspeh podjetij – in s tem zaposlenih – inovativnost. Spremembe na trgu, tehnološki napredek in naraščajoča pričakovanja potrošnikov zahtevajo, da podjetja nenehno iščejo nove ideje, izboljšave in priložnosti. Kako to narediti stalen del delovnih procesov?
Izvedeli boste:
Kako lahko organizacije vzpostavijo učinkovite procese za zbiranje idej zaposlenih?
Kako lahko HR z odprto komunikacijo in nagrajevanjem podpira inovativnost?
Kako lahko digitalna orodja pospešijo in poenostavijo proces inoviranja?
Kreativno razmišljanje, timsko dopolnjevanje, učinkovito vodenje in inovativno delovanje so postali temeljni kamen, na katerem se gradi konkurenčna prednost podjetij. Na HRM festivalu sem imela priložnost voditi okroglo mizo s tremi uspešnimi vodji inovacijskih procesov, ki so delile svoje izkušnje in metode, kako vpeljati ustvarjalnost v poslovne procese ter kako lahko kadrovski oddelki postanejo gonilna sila za inovativnost.
Vojka Kos, JUB: Vzpostavitev procesov za zbiranje idej
Mag. Vojka Kos, vodja strateškega trženja v podjetju JUB, ima 25 let izkušenj na področju zaključnih del v gradbeništvu, arhitekturi blagovnih znamk in zagotavljanju najboljših rešitev za kupce. S svojim širokim znanjem o trgu in znamčenju je prepoznala, kako pomembno je, da vodstvo aktivno spodbuja inovativnost. V podjetju JUB so vzpostavili dva ključna procesa za zbiranje predlogov, ki spodbujata kreativno razmišljanje in inovacijsko kulturo:
Predlogi za izboljšave: Zaposleni lahko preko intraneta oddajajo svoje predloge, ki jih obravnava posebna multidisciplinarna komisija. Za vsak predlog predlagatelju izplačajo nagrado, kar dodatno spodbuja inovativno delovanje in angažiranost zaposlenih.
»Z natančnim spremljanjem predlogov in nagrajevanjem uspešnih idej želimo ustvariti kulturo, kjer vsaka ideja šteje,« je povedala Vojka Kos.
V podjetju JUB so vzpostavili procese za zbiranje predlogov in vpogledov, ki spodbujajo kreativnost zaposlenih in aktivno inovacijsko kulturo.
Tak proces ne le omogoča zbiranje idej, ampak tudi gradi občutek skupnosti in pripadnosti med zaposlenimi. Zaposleni čutijo, da je njihov prispevek pomemben, kar vodi v večje zadovoljstvo in motiviranost. Vojka Kos opozarja, da je ključno, da se zaposlenim tudi sporoči, kaj se dogaja z njihovimi idejami, da ne izgubijo zaupanja v proces.
Zbiranje uvidov, vpogledov (insights): JUB zbira vpoglede potrošnikov v povezavi s celovito uporabnikov izkušnjo (customer journey). V sodelovanju z različnimi profili ljudi z različnih trgov ustvarjajo delavnice, kjer na osnovi uvidov s trga in okolja generirajo nove ideje.
»Naše delavnice so zasnovane tako, da vključujejo vse, ki so prispevali vpoglede, kar omogoča, da se rešitev razvija iz konkretnih izzivov na trgu,« je dodala Kos.
JUB vključuje različne strokovnjake, kar povečuje raznolikost idej in pogledov ter omogoča, da se obravnavajo različni vidiki izzivov, s katerimi se srečujejo potrošniki.
Vesna Košir, Talum: Inovacije kot del strategije
Vesna Košir, motivatorka inovativnosti in skrbnica inovacijske dejavnosti v podjetju Talum, je izpostavila, da je podpora vodstva ključna za uspeh inovativnih procesov. Talum je inovativnost vključil v svojo strategijo že leta 2011, ko so se odločili za prestrukturiranje podjetja.
»Inovativnost je ključno načelo, ki usmerja našo strategijo 'Trajnostno inovativni prehod Skupine Talum za ogljično nevtralnost',« je povedala Vesna Košir.
Njihov pristop vključuje:
Usposabljanje in izobraževanje: Zaposleni se redno udeležujejo izobraževalnih programov, kar jim omogoča razvoj novih veščin in znanj. »Zato je pomembno, da vlagamo v znanje naših zaposlenih, saj je to dolgoročna naložba v inovativnost podjetja,« je dodala.
Ob tem Talum tudi natančno analizira potrebe trga in prilagaja svoja izobraževanja, kar zagotavlja, da so zaposleni opremljeni s sodobnimi znanji in veščinami.
Podjetje Talum je uspešno digitaliziralo proces inovativnosti, kar omogoča lažje zbiranje in ocenjevanje predlogov zaposlenih.
Sodelovanje z zunanjimi strokovnjaki: Talum se povezuje z različnimi institucijami in podjetji, kar omogoča izmenjavo idej in znanj. Občina Kidričevo je pomagala pri usklajevanju lokalnih pobud, kar je dodatno okrepilo inovativni ekosistem.