Energični HR manager, ki se nahaja v občutljivem vmesnem polju med posameznimi zaposlenimi in podjetjem, lahko presenečen ugotovi, da enake zakonitosti psihologije, ki veljajo za posameznega direktorja, inženirja ali katerega koli zaposlenega, veljajo tudi za celotno podjetje. Ta ekonomski paradoks, da so celota in deli celote psihološko enaki, daje HR-ju edinstven pristop, odnos do sistema in njegovih sestavnih delov.

Kaj je »Senca« direktorja, s katerim delate, in kaj je »Senca« podjetja? Zakaj bi bile lastnosti arhetipa »Trickster«» bistvenega pomena za managerjev repertoar in kako podjetje kot Trickster pade v svojo »Senco«? Kako lahko ženske lastnosti managerja moškega spola (Anima) prispevajo k boljšemu sodelovanju in predvsem vodenju? Kako uravnotežimo ženski vodilni kader, ki je zelo »moški« v svojem pristopu (ki ga obvladuje)? Poslovni »Jungian Coaching«, jungovski coaching, HR-ju podaja novo dimenzijo razbiranja tako posameznika kot podjetja iz edinstvene perspektive nezavednega.

Razkrivanje slepih peg in mask.

Pogled skozi tako imenovano Joharijevo okno (tehniko, ki se uporablja pri posameznikih in skupinah, da bi bolje razumeli svoj odnos do sebe in drugih), nam razkrije, da jungovski coaching razširja polje »javnega jaza« predvsem z razkrivanjem slepih peg, mask predvsem s poseganjem v okno neznano nam in neznano drugim- polje nezavednega.

Edinstvenost in dodana vrednost coachinga po jungovi metodi je, da stranki daje inovativne poglede na situacije, dogodke in procese pri delu. Omogoča, da vidi in razume nevidne vsebine, ki aktivirajo procese, zaposlenemu zagotavlja besednjak in pojme, ki pojasnjujejo vedenjske fenomene, razvoj timskega simbolnega mišljenja in razumevanje skupinskih nezavednih motivov in konfliktov. Jungovski coaching napolni sistem z iracionalnimi podatki, ki jih je potrebno resno obravnavati, napolni kulturo organizacije z ženskimi elementi, kot so izražanje čustev, varovanje, toleranca in negovanje, spodbuja izvirne pobude, ustvarjalno mišljenje, domišljijo, razmišljanje izven okvirjev, povezuje posameznika s kolektivom, s preteklostjo, prisotnostjo in prihodnostjo njegovega lastnega življenja in dela, preiskuje dediščino podjetja, tradicijo in mitologijo, ki dajejo trdne temelje za vizijo prihodnosti.

Uporaba na mikro in makro ravni

Za uporabo jungovskega razmišljanja v posameznikovem pristopu se je potrebno naučiti osnove jungovskega jezika (jungovo abecedo), ki se nanaša na psiho posameznika in podjetja. Potreben je tudi trening neracionalnega mišljenja z uporabo simbolov, metafor, podob in arhetipov. Obstajata dve možni uporabi jungovih metod v podjetju bodisi na makro ravni (v organizaciji) ali na mikro ravni (pri zaposlenih).

Pri uporabi jungovskega coachinga na makro ravni (svetovanje podjetju) moramo na podjetje pogledati z zornega kota nihala. Premikamo se nazaj in naprej; od enega pola določene zadeve do nasprotnega pola (od ene do druge skrajnosti), kjer je coach/HR manager na osnovi diagnoze podjetja že registriral celotno strukturo podjetja (možnosti in omejitve). Vsebino, ki jo je predstavi stranka (mikro), kot tudi strukturo in dinamiko podjetja (makro), mora coach/HR manager prevesti v arhetipske simbole (arhetipski jezik), ki takoj prinesejo dodatno razumevanje vprašanj, ki jih obravnavate in se z njimi ukvarjate. Priporočljivo je, da svoje razumevanje po »Jungu« delite s svojo stranko/zaposlenim. Tako vodstvo, skupine, managerji in vodje razširjajo svoje razumevanje zadeve, ki se razkriva, in njenega skritega pomena. Praviloma ta intelektualni, a zelo ustvarjalni proces izpostavlja nezavedne podatke, ki se jih stranke/zaposleni ne zavedajo na začetku procesa v coachingu. Ko se makro arhetipski simboli (tisti, ki se nanašajo na vprašanja podjetja) srečajo z mikro arhetipskimi simboli (tistimi, ki se nanašajo na posameznika), spoznamo psiho-organizacijska protislovja in koristi, inovativne in destruktivne tokove, ki delujejo na posameznike v organizaciji. Ti pridobljeni vpogledi so podobni tistim, ko zdravnik in pacient čakata na rentgensko sliko, da se pojavi na zdravnikovem računalniškem zaslonu in odkrije predvidene ali nepredvidene podatke o pacientovem zdravju.

Arhetipi