Opravljanje dela na domu je atipična oblika delovnega razmerja. Še vedno je namreč tradicionalno razvita poslovna praksa, da se delavec z vključitvijo v delovni proces delodajalca vključi tudi v delovni proces, ki poteka v prostorih delodajalca. A delo na daljavo oz. delo od doma postaja vse bolj priljubljena oblika dela. Kako ga organizirati v skladu z zakonodajo?

Izvedeli boste:
Koliko je zakonodaja prilagojena delu na daljavo?
Zakaj vse mora delodajalec poskrbeti, če zaposlenemu omogoči delo od doma?
Kako postopati v primeru nezgode zaposlenega pri delu od doma?

ZDR-1 določa, da se kot delo na domu šteje delo, ki ga delavec opravlja na svojem domu ali v prostorih po svoji izbiri, ki so izven delovnih prostorov delodajalca. Za delo na domu se šteje tudi delo na daljavo, ki ga delavec opravlja z uporabo informacijske tehnologije. Kot delo na domu se obravnava tudi t. i. kombiniran način dela (ko delavec del delovnika dela v prostorih delodajalca, deloma pa od doma). S pogodbo o zaposlitvi se delodajalec in delavec lahko dogovorita, da bo delavec na domu opravljal delo, ki sodi v dejavnost delodajalca ali ki je potrebno za opravljanje dejavnosti delodajalca za celotno trajanje ali le del delovnega časa delavca. 

Organizacija pred pričetkom dela na dela na domu

Pred odločitvijo o opravljanju dela na domu mora delodajalec razrešiti vprašanje, katera so tista delovna mesta, ki jih je sploh mogoče opravljati na domu. Na domu se ne more opravljati:

Delodajalec je dolžan zagotavljati varne pogoje dela na domu. Nekaj konkretnejših obveznosti, ki se navezujejo na omenjeno obveznost bomo predstavili še v nadaljevanju.

Delodajalec mora pred opravljanjem dela od doma obvestiti tudi inšpektorat za delo, ki lahko delo od doma tudi prepove. Nad izvajanjem določb opravlja nadzor inšpektorat za delo, ki lahko v primeru, da delodajalec ni zagotovil ustreznega delovnega okolja, delo na domu celo prepove, o tem več v nadaljevanju.