Preoblikovanje posla zahteva drugačno kulturo in vodenje
Čas branja 5 minPametne tehnologije so spremenile življenja porabnikov, ki z dotikom prsta plačujejo in nakupujejo, najemajo prevoze in oddajajo stanovanja ter skrbijo za svoje zdravje. Disruptivne inovacije spreminjajo tudi velika tradicionalna podjetja v vseh gospodarskih sektorjih. Eno izmed teh je zagotovo tudi tobačna industrija.
Z zgodovinskim bremenom trženja domnevno manj škodljivih »lahkih« cigaret v devetdesetih letih prejšnjega stoletja je tobačna industrija zaman poskušala razviti varnejše različice gorljive cigarete. Philip Morris International (PMI), največja tobačna korporacija na svetu, je v zadnjih letih inovativni razvoj izdelkov, ki mogočajo manj škodljivo uživanje tobaka brez zgorevanja, nadgradila v svoje korporativno poslanstvo, takšno izhodišče nove poslovne strategije pa neizogibno terja tudi radikalne spremembe v notranji organizaciji upravljanja kadrov in talentov.
Mogoče se zdi čudno, da podjetje s 150 milijoni uporabnikov kadilce javno poziva, naj opustijo konvencionalne cigarete in preidejo k izdelkom, ki naj bi zmanjševali zdravstveno tveganje. Vendar je v ozadju ambiciozen načrt, v katerega so v PMI od leta 2008 vložili tri milijarde dolarjev. Intenzivne priprave na novo usmeritev podjetja ne terjajo le obsežnih tehnoloških, tržnih in komunikacijskih sprememb, temveč tudi usklajevanje z razvojem kadrov in spremembo miselnosti 80 tisoč zaposlenih po vsem svetu, ki govorijo kar 80 različnih jezikov.