Skrb za sodelavce in vloga skupnih srečanj
Čas branja 11 minKaj se zgodi, ko epidemija pride nepričakovano in se v trenutku marsikaj spremeni? Če si v podjetju tehnološko (digitalno) odlično pripravljen in če v ospredje postavljaš ljudi, medsebojno sodelovanje, izmenjavo idej in dobre odnose med zaposlenimi, si na dobri poti.
V članku predstavljamo primer odlične prakse skrbi za zaposlene, ki smo ga v obdobju razglašene epidemije pokazali v Telekomu Slovenije. Takoj po tem, ko je več kot 70 % naših sodelavk in sodelavcev, ki jim je to omogočala narava dela, začelo v istem dnevu delo na daljavo, od doma, je postal naš ključen cilj – ohraniti povezanost med seboj in s podjetjem. Dejavnosti so bile najprej usmerjene v to, da smo imeli zaposleni dovolj informacij o dogajanju v podjetju, nato pa smo v podjetju s številnimi kreativnimi rešitvami naredili vse, kar je bilo v naši moči, da smo obdržali visoko zavzetost, motiviranost in povezanost sodelavk in sodelavcev, tudi s prirejanjem skupnih srečanj na daljavo, katerih del so za nas organizirali pri TBA.
Nove prakse, ki so nas še bolj povezale
Telekom Slovenije je vodilni slovenski ponudnik najsodobnejših IKT-rešitev. Prepoznavni smo po svoji razvojni usmerjenosti ter nenehnem uvajanju novosti na področju povezovanja novih generacij mobilnih in fiksnih komunikacij, sistemske integracije, multimedijskih vsebin in naprednih IKT-storitev. Vse bolj zahtevni uporabniki od Telekoma Slovenije pričakujejo, da se podjetje razvija skladno z najsodobnejšimi trendi, da zagotavlja vrhunske storitve ter da pripravlja ponudbo, ki bo zadovoljila vse njihove komunikacijske potrebe. Skladno s tem se podjetje spreminja na vseh področjih svojega poslovanja, pa naj gre za tehnološki razvoj, drugačen način organizacije ali razvoj zaposlenih. V podjetju zaposlujemo več kot 2.100 ljudi. Gradnja skupnih vrednot, kulture nenehnega učenja in sodelovanja s posebnim poudarkom na medsebojnem povezovanju, izmenjavi idej in razvoju timskega dela pa je ena od najpomembnejših nalog kadrovske funkcije in vseh naših vodij.
Obdobje covid-19 je s seboj prineslo številne spremembe in ukrepe, kar je seveda vplivalo tudi na delovanje našega podjetja in zaposlene. Intenzivna digitalna preobrazba se je zgodila takorekoč čez noč. Spremenil se je način dela in sodelovanja s sodelavkami in sodelavci. Epidemija je bila hkrati tudi preizkus naše povezanosti in hitrega prilagajanja spremembam, ki pa smo ga uspešno prestali. To potrjuje med drugim tudi raziskava oziroma analiza počutja zaposlenih, ki smo jo izvedli lani. Pokazala je, da smo se zaposleni tudi v času dela na daljavo počutili povezane tako s sodelavci kot s podjetjem (76 %), da smo ponosni na podjetje in da delamo v takšnem podjetju (96 %) ter da cenimo pozitivno energijo, skrb za zaposlene in dobre odnose.
Kako nam je to uspelo?
Dan pred razglašeno epidemijo je delo od doma brez težav (ker smo se na to možnost predhodno dobro pripravili) začelo približno 70 % zaposlenih po vsej Sloveniji. Okoli 30 % naših zaposlenih pa svojega dela ne more opravljati na daljavo; nasprotno, tehniki na terenu so tudi v najtežjih okoliščinah razglašene epidemije vstopali v domove uporabnikov, da smo jim lahko zagotavljali komunikacijske storitve.
V omrežju smo se soočili z množično in hitro transformacijo dela in učenja na daljavo ter velikim porastom prometa govornih, podatkovnih in video storitev (za več kot polovico glede na običajno situacijo). Delo strokovnjakov smo prilagodili tako, da so 24 ur na dan skrbeli za nadzor delovanja omrežja, tehnično podporo uporabnikom, posebne potrebe državnih institucij in gospodarstva, pa tudi kibernetsko varnost.
Naš veliki izziv pa je bil, kako v takšnih okoliščinah ohraniti povezanost zaposlenih s podjetjem in med seboj. Pri uspešnem obvladovanju omenjenih izzivov nas je vseskozi vodilo zavedanje, da je uspeh podjetja v dobi digitalnih storitev odvisen predvsem od uspešnih in zavzetih zaposlenih, od tega, kako med seboj sodelujemo in smo povezani. Zato je vlaganje v razvoj zaposlenih in gradnja medsebojnega povezovanja najpomembnejše orodje za krepitev individualne in timske uspešnosti, širitev kompetenc in uvajanje nove miselnosti.
Naše dobre prakse
1. Vsi zaposleni imamo priložnost za učenje, pridobivanje in izmenjavo izkušenj ter idej. Vsako leto lahko tako v okviru razvojnih pogovorov izberemo interno organizirana izobraževanja iz Programa izobraževanj, v skladu z dogovorjenimi razvojnimi cilji pa se lahko udeležimo tudi izobraževanj zunaj podjetja.