Učinkovito vodenje zdravstvene organizacije v času koronavirusa
Čas branja 4 minKriza zaradi novega koronavirusa je prisilila zdravstvene organizacije v reorganizacijo, saj bi se sicer celo pojavilo tveganje za njihovo zaprtje.
Službo nujne medicinske pomoči je bilo treba ločiti od na novo vzpostavljene covid ambulante, uvesti hišne obiske pri pacientih, ki so to potrebovali, da se ne bi po nepotrebnem izpostavljali potencialni okužbi v zdravstvenem domu. Za izvedbo teh in drugih sprememb so morala vodstva pokazati tudi spretnosti kadrovskega manevriranja, da je uspelo na ključna mesta postaviti prave ljudi ter čim bolj učinkovito izkoristiti obstoječe kadrovske potenciale.
Zaupanje dodatno krepi znanje in izkušnje menedžerjev.
Krizno vodenje
Vse aktivnosti v času epidemije vodi krizna skupina, ki jo je postavil vršni menedžment, ki je s takojšnjim odzivom na okoliščine nemudoma prešel na izredno vodenje organizacije, vključno z nadgraditvijo osnovnih načrtov za delovanje v izrednih razmerah. Krizni tim je moral opredeliti vse možne nevarnosti in tveganja ter predati praktična navodila in smernice za spoprijemanje z novo realnostjo. Njegova skrb je tudi koordinacija z vsemi deležniki, tako internimi kot eksternimi (občina, civilna zaščita, ministrstva). Karakteristike kriznega vodenja so jasna hierarhija vodenja, nedvoumna pooblastila za sprejemanje odločitev, transparentna odgovornost za poročanje, natančni urniki in načini komuniciranja skupine za krizni menedžment. Ta skupina mora celovito sporočati dejstva ter pri dodeljevanju nalog, informiranju o aktualni situaciji in načrtovanih aktivnostih enakopravno obravnavati vse deležnike.