Facebookovo osvajanje korporacij
Čas branja 11 minAli bomo vsi pisali vse v angleščini? Kaj pa, če nekdo govori samo domač jezik? Kolegi iz Srbije, Belorusije, Bolgarije – bodo uporabljali cirilico? Kakšna bo vloga intraneta? Želimo imeti platformo, ki je odlična za sodelovanje na projektih, ali to ni primarnega pomena?

Nekaj vprašanj iz kopice dilem, s katerimi se v Skupini Telekom Austria (TAG) ukvarjamo od letošnjega maja dalje. Jeseni nam je uspelo: za skoraj 17.000 sodelavcev v Evropi smo vzpostavili skupno interno platformo – družbeno omrežje, »Facebook at work«, zdaj javnosti bolj poznano pod imenom »Workplace«. Do danes smo vključili sodelavce iz vseh držav pod TAG okriljem. Kmalu zatem smo v avstrijskem A1 Start-up Campusu gostili zanimiv dogodek z naslovom »E-mail je mrtev, živel Team-chat«.
E-mail: stvar preteklosti?
Naslov tega dogodka je verjetno tudi ena od bolj zgovornih ponazoritev, kako svet družbenih omrežij (končno) vstopa tudi v naše delovno okolje in vpliva na spremembe v načinu komunikacije, hitrosti izmenjave podatkov, dostopnosti informacij in še bi lahko naštevali. Dejstvo je, da se čedalje več komunikacije prenaša na t. i. chat (pogovorne) funkcije, e-mail pa ponekod postaja vse bolj percipiran kot »spam«. To obenem predstavlja nov izziv, predvsem za generacije, ki so vrsto let pri delu koristile in živele stavek: »Ti bom poslal/-a na e-mail, pa se bova tam vse zmenila,« po drugi strani pa je povsem domače okolje za milenijce.
Platforma je zgolj orodje
Svet hiti v ritmu digitalizacije naprej in podjetjem, ki želijo svoje sodelavce nasloviti s komunikacijskimi kanali, primernimi današnjemu času, ne preostane drugega, kot da tečejo v istem ritmu. Naj le omenim nekaj primerov iz tujine: podjetje ATOS je že leta 2011 na iniciativo predsednika uprave vzpostavilo t. i. »Zero–mail politiko«. Njihov cilj je bil drastično zmanjšati dogovarjanje po e-mailih in omogočiti več kolaboracije ter učinkovito dogovarjanje s pomočjo družbenega omrežja. Telekomunikacijski operater Telenor, Yes banka, The Royal Bank of Scotland in Danone so, tako kot Telekom Austria, med prvimi velikimi korporacijami stopili na vlak »Facebook Workplace«.
