Kako HRM pripomore, da so spremembe manj stresne
Čas branja 11 minOrganizacije se morajo hitro in učinkovito prilagajati spremembam, ki jih narekuje okolje. Pri tem ne smemo pozabiti, kako pomembno je, da so spremembe uvedene tako, da jih zaposleni sprejmejo in živijo. In kakšno vlogo ima pri tem HRM?
Izvedeli boste:
Zakaj ima HRM ključno vlogo pri ustvarjanju stabilnega okolja?
Ključna področja uvajanja sprememb, kjer ima glavno vlogo HRM
Operativne HRM prakse na področju sprememb
V trenutnem globalnem, tekmovalnem okolju se organizacijskim spremembam ni mogoče izogniti.1 Organizacije so neprestano pod pritiskom, da se morajo prilagoditi spreminjajočim se pogojem, kot so vedno nove želje strank, novi zakoni in pravilniki ter vključenost družbenih omrežij. Sposobnost hitre prilagoditve na spreminjajoče se pogoje je bila vedno ena ključnih sposobnosti za preživetje organizacij v zasebnem sektorju. Danes pa je zaradi zmanjšanja sredstev in kritičnega javnega mnenja ogrožen tudi obstanek javnih organizacij. To od njih zahteva, da se prilagodijo hitro in temeljito.2
Od kod izvira odpor zaposlenih do sprememb?
Brez menedžmenta sprememb ne gre. Organizacijam omogoča, da si zagotovijo trajnost, dobiček, širitev, rast in druge želene rezultate. Organizacije morajo biti prilagodljive na spreminjajoče okolje, saj so spremembe postale stalnica. Vendar nobene spremembe ne moremo uvesti, če zaposleni vanjo niso vključeni in je ne sprejmejo. Njihova želja in pripravljenost za spremembo sta kritična faktorja za uspešen menedžment sprememb.1
Sprememba ne more biti uvedena, če zaposleni vanjo niso vključeni in je ne sprejmejo.
Če sodelavci niso pripravljeni na spremembe, je proces lahko kaotičen. S spremembami se zaposleni srečujejo vsak dan in prav ta pripravljenost na njih jim pomaga, da jih lažje sprejmejo. Sprejemanje sprememb ni enostavno.1 Tudi če so se zaposleni na splošno pripravljeni spremeniti oz. sprejeti spremembo, je lahko proces spremembe stresen. Od zaposlenih se namreč pričakuje, da spremenijo svoje vsakodnevne rutine, pridobijo novo znanje in se soočijo s številnimi nalogami.
Takšne situacije lahko vodijo do odpora v odnosu do sprememb, izgorelosti in večje fluktuacije.2 Organizacija ima veliko prednosti, če dovoli, da se s spremembami upravlja učinkovito. Da bi spremembo lahko dojeli pozitivno, je najprej potrebno, da organizacija doseže zadovoljstvo zaposlenih.1
HR oddelek igra ključno vlogo pri gradnji samozavesti in ustvarjanju stabilnega okolja, ko se organizacija želi spremeniti. Nosi tudi pomembno usmerjevalno vlogo pri pomoči in koordinaciji izvedbe poslovnih načrtov s pomočjo strateških korakov.1
Zakaj sprememb ne moremo uvajati brez sodelovanja HRM?
Pripravljenost na spremembe je kritična točka pri uvajanju sprememb v organizacijo. Je kot most, ki povezuje organizacijske potrebe in aktivnosti, potrebne za učinkovito in uspešno uvedbo spremembe.1
Podjetja, ki želijo uspešno voditi zaposlene skozi sprejemanje organizacijske spremembe, morajo slediti sistematičnemu, proaktivnemu pristopu, ki vsebuje štiri primarne korake3:
1.) premagovanje odpora,
2.) skrb za zavzetost zaposlenih,
3.) uvedba spremembe po fazah in
4.) komunikacija sprememb.
V teh štirih korakih je vidno, kako zelo pomembno vlogo ima pri tem HRM, ki se v svojem bistvu ukvarja z omenjenimi vsebinami.3
Pogosto vidimo, da organizacije opremljajo zaposlene, da so ti sposobni pozitivno sprejeti spremembe. HRM ima pri tem pomembno vlogo, saj skrbi za razvoj organizacije in posledično podpira prinašanje pozitivnih sprememb v organizacijo. HRM vpliva na vedenje zaposlenih; torej lahko spremeni negativen odnos v pozitivnega in odpor v podporo oz. sprejemanje.1
HRM ni tisti, ki spremembo izvaja, ampak skrbi, da je izvedena na ustrezen način.
V postopku doseganja želenih rezultatov mora biti HR oddelek spodbujan, da najde ljudi, ki lahko olajšajo proces spremembe. Takšne, ki motivirajo zaposlene, da sodelujejo pri predlogih za spremembe. Zaposleni v HR oddelku so promotorji sprememb in imajo pomembno vlogo pri spreminjanju organizacije. Ravno zaradi tega ta oddelek običajno sestavljajo osebe, ki imajo znanje, vezano na vedenje posameznika, kar jim zagotavlja izkušnje glede pomembnosti spremembe in premisleka o menedžmentu sprememb kot ključni strategiji HR.1