Komunikacija predstavlja 40 % karizmatičnosti
Čas branja 5 minDolgo je veljalo prepričanje, da je karizma nekaj skoraj mističnega, kar je osebi položeno v zibelko, danes pa vemo, da lahko karizmatičnost merimo in razvijamo.
Karizmatični vodje pri svojih zaposlenih spodbujajo delovno zavzetost z ustvarjanjem delovnega okolja, v katerem so zaposleni čustveno in intelektualno predani ciljem organizacije. Pri doseganju takšne zavzetosti pa kar 40 % predstavlja komunikacija.
Kako izmeriti karizmatičnost?
Nihče ni karizmatičen sam po sebi. Za to sta potrebni dve osebi; ena opazuje, druga pa se obnaša na način, ki ga opazovalec zaznava kot karizmatično. Dobra novica je, da karizma temelji na vedenjih, ki jih lahko treniramo in razvijamo. Prvi korak je torej prepoznavanje in spoznavanje lastnih kompetenc, veščin in vedenj, ki so s tem povezane. Za ocenjevanje karizmatičnosti uporabljamo metodo 360-stopinjske povratne informacije, ki vključuje ocene posameznikov iz vseh smeri (samoocena, ocena nadrejenega, ocena sodelavcev na isti ravni in podrejenih). Strokovnjaki Profiles International,1 so na podlagi večletnega raziskovanja in razvoja oblikovali model vodenja in definirali ključne veščine in vedenja, ki omogočajo razvoj karizme:
1. Komunikacija
- Posluša druge.
- Komunicira učinkovito.
2. Razvoj drugih
- Podpira individualne talente.
- Motivira uspešno.
3. Produktivnost
- Prevzema akcijo.
4. Medosebni odnosi