Spreminjajoče okolje zahteva kontinuiran proces usklajevanja izobraževalnih programov za vodilne kadre s potrebami trga dela, da zmanjšamo neskladje med veščinami, ki jih vodilni kadri pridobijo in ki jih trg dela želi. Raziskave namreč izkazujejo potrebo trga po mehkih veščinah.

Okolje, v katerem so edina stalnica spremembe, postavlja izobraževalne institucije, še zlasti tiste, ki izobražujejo vodilne kadre v nezavidljiv položaj. V takšnem okolju je potreben stalen proces usklajevanja izobraževalnih programov s potrebami trga dela. Zakaj? Da manjšamo diskrepanco med veščinami, ki jih vodilni kadri v izobraževalnem procesu pridobijo in ki jih trg dela »želi in potrebuje«. Namreč ne glede na opredelitev, kaj veščina je, se strokovna javnost strinja, da so te v praksi izrednega pomena še zlasti pri vodilnih kadrih, saj so povezane s poslovno uspešnostjo organizacije. Podjetja bolj kot kdaj koli prej potrebujejo vodje, ki so vešči dela z ljudmi. To izkazuje tudi raziskava objavljena v reviji Harvard business review2, kjer so s spremljanjem zaposlitvenih oglasov za delovna mesta vodij in izvršnih direktorjev ugotovili, da podjetja dajejo prednost močno razvitimi socialnimi veščinami pred ekonomskimi (na primer finance, računovodstvo, makroekonomija). Zaposlovalci pri kandidatih iščejo visoko stopnjo samozavedanja, zmožnost poslušanja in komuniciranje, zmožnost delovati z različnimi ljudmi in skupinami, sposobnost sklepanja, reševanja konfliktov, empatije itn. Govorimo o tako imenovanih mehkih veščinah.

Mehke ali super veščine?

Znano je, da je izraz mehke veščine izoblikovala ameriška vojska (okoli leta 1970) pri ustvarjanju načina usposabljanja in merjenja delovanja enot. Izraz je nastal v nasprotju s trdimi veščinami oziroma tehničnimi veščinami, ki vključujejo delo s stroji. Danes so trde veščine prepoznane kot specifične za delo oziroma poklicno specifične (npr.: kodiranje, statistična analiza podatkov). Vključujejo strokovno poznavanje in razumevanje specifičnih dejavnosti: metode, procese, postopke in tehnike. Za njihov razvoj je navadno potrebna poklicna, tehnična ali akademska kvalifikacija.