Na področju iskanja in zaposlovanja kadrov se vse bolj poudarja premik od tradicionalnega pristopa pri zaposlovanju, ki temelji na izkušnjah in prejšnjih delovnih mestih, k pristopu, ki daje prednost veščinam in usposobljenosti za določene naloge​​. 

Zagotovo so spremembe v pristopih pri zaposlovanju posledica pomanjkanja kadrov, a hkrati se s tem odpirajo tudi poti v personalizacijo izkušnje zaposlenih, iskanje njihovega smisla pri delu in posledično boljše produktivnosti in učinkovitosti. Pristop, usmerjen v veščine, tako vodi do večje agilnosti organizacije, večje produktivnosti, večje raznolikosti in izboljšanja zavzetosti ter dobrega počutja zaposlenih​​. Po mnenju analitikov, kot je Forrester, je treba preseči omejen pogled na delo in se osredotočiti na identifikacijo veščin, ki so potrebne za opravljanje dela, kar vodi k prilagodljivejšemu delovnemu modelu​​.

Lahko vam pomaga tudi UI

Za ustvarjanje organizacije, ki temelji na veščinah, je ključno ustvariti ali izboljšati taksonomijo veščin znotraj organizacije, ki vključuje tako mehke kot tehnične veščine ter vedenja. Pri tem so kadrovikom v pomoč tudi nova tehnološka orodja. Uporaba umetne inteligence (UI) lahko pomaga pri definiranju in avtomatiziranem povezovanju veščin med sistemi. UI lahko tudi predvidi, katere veščine ima oseba, tudi če jih ni navedla, in posodablja veščine ljudi, ko se učijo novih stvari​​.

Enotna taksonomija veščin omogoča nove vpoglede v delovno silo in potencialno delovno silo, kar omogoča oblikovanje strategij za usposabljanje in razvoj ter izboljšanje interne mobilnosti​​ zaposlenih. Povezovanje celotnega ekosistema ob tem zahteva kombiniranje zmogljivosti različnih tehnoloških orodij, da se ustvari resnično celosten pristop, ki upošteva tako tradicionalne kot netradicionalne talente​​.

Ste pripravljeni zaupati?

Uvedba pristopa, ki temelji na veščinah, torej pomeni kulturne in tehnološke spremembe. Vloge vodij in menedžerjev se razvijajo od upravljanja zaposlenih do orkestriranja dela in veščin prek projektov, nalog, začasnih del ali reševanja problemov. Tehnologija pa deluje v ozadju za podporo vodjem pri odločanju na podlagi podatkov o veščinah​​.

Vprašanje je le - ali ste pripravljeni sprejeti ta novi pristop in potencialnim kandidatom omogočiti, da se priučijo dela, ki ga še niso opravljali, a imajo zanj oblikovane vse potrebne veščine?

Literatura in viri

Kawamoto D. 2024 HR leadership: Beyond AI focus on culture listening. HR Executive. Objavljeno 18. 12. 2023. Dostopno na https://hrexecutive.com/2024-hr-leadership-beyond-ai-focus-on-culture-listening/?oly_enc_id=3347D9810512B6W