Priložnosti in izzivi e-izobraževanja v podjetjih
Čas branja 6 minHiter razvoj informacijsko-komunikacijskih tehnologij odpira vedno nove možnosti na področju izobraževanja zaposlenih.
Nekatera, predvsem večja slovenska podjetja, že imajo vzpostavljene lastne e-izobraževalne sisteme za zaposlene, veliko podjetij pa je šele med epidemijo COVID-19 odkrilo, kako lahko zaposleni s pomočjo sodobnih digitalnih tehnologij uspešno pridobivajo in nadgrajujejo svoja znanja ter kompetence.
Raziskava Evropske komisije, ki je potekala med leti 2017 in 2019 v mikro, malih in srednje velikih podjetjih v državah Evropske unije, je pokazala, da so udeleženci kot prednost e-izobraževanja največkrat navedli večje zadovoljstvo pri učenju, prilagojenost e-izobraževanja specifičnim potrebam podjetja oziroma delovnega mesta ter fleksibilnost e-izobraževanj. Poleg tega so v okviru raziskave ugotavljali tudi, kateri dejavniki so pomembni uporabnikom e-izobraževanj.
Z vidika udeležencev so prednosti predvsem:
- večja fleksibilnost glede časa, kraja, hitrosti in vsebine izobraževanja, kar posamezniku omogoča, da se izobražuje takrat, ko mu ustreza, v udobju lastne pisarne ali doma in v svojem tempu;
- večja interaktivnost vsebin, kar vpliva na večjo zavzetost med učenjem in višjo stopnjo pomnjenja (ta je lahko tudi do 60 % višja kot pri klasičnem izobraževanju);
- hitrejši dostop do znanja iz različnih virov, na primer do strokovnjakov iz tujine, do tujih strokovnih gradiv in podobno, kar nam omogoča pridobivanje širokega nabora znanj;
- 24/7 dostop do učnih gradiv posamezniku omogoča, da lahko kadar koli osveži svoje znanje;
- možnosti prilagajanja izobraževanja in gradiv posameznikovim potrebam, s čimer lahko bolj ciljano pristopimo k vseživljenjskemu učenju in pridobivanju kompetenc;
- večji nadzor posameznika nad izobraževanjem, kar lahko pozitivno vpliva na motiviranost za učenje.