V prispevku obravnavamo nekaj razmislekov o dejavnostih, ki lahko prispevajo k uspešnosti internih akademij vodenja, in katere vidike je dobro upoštevati, preden rezerviramo prve termine v koledarjih naših vodij z vabili na izobraževanje.

Izvedeli boste:
Kako vzpostaviti uspešno interno akademijo vodenja in katere ključne vidike je treba upoštevati?
Zakaj je pomembno prilagajanje programov razvoja vodstvenih veščin različnim ravnem vodij?
Kako obvladovati različne stopnje pripravljenosti vodij za razvoj in kaj storiti z vodji, ki niso pripravljeni na učenje?

Razvoj veščin vodenja je ena od večnih prioritet vsake sodobne kadrovske funkcije − oziroma bi morala biti, vsaj po študijah svetovalnih podjetij, ki vsako leto postrežejo z novimi HR trendi. Hudo pomanjkanje dobrih vodij poganja tudi izobraževalno industrijo vodstvenih programov, v kateri se obrača že 60 milijard dolarjev letno. Način, kako se organizacije pripravijo na dejavnosti, pa je odvisen od tega, v kaj verjamejo vodstvo podjetja, kadrovska služba in zaposleni. Ena od možnih izbir za pridobivanje in razvijanje voditeljskih veščin so tudi interne akademije vodenja. Takšna oblika učenja in rasti je povezana z velikostjo, strukturo in stopnjo razvoja organizacije. 

Slika je simbolična. Foto: Freepik

Potrebe po internih akademijah vodenja so zelo različne. Pobude za izvedbo lahko prihajajo od prav vseh deležnikov v notranji strukturi organizacije in vsak ima svoj interes oziroma bolje rečeno, imajo skupnega – postati vodje, pripravljeni na izzive prihodnosti. Za HR oddelke je zelo pomembno, da še pred samo organizacijo daljšega vodstvenega usposabljanja naredijo nekaj »kljukic«, ki pomenijo večjo verjetnost za uspešnost projekta.   

Strateški poslovni in finančni cilji, kapacitete in zmožnosti

Za HR oddelek je ključnega pomena, da razume poslanstvo in vizijo organizacije, pozna širšo sliko in strateške cilje organizacije. Medsebojno zaupanje, deljenje skupnih ciljev in spoštovanje skupnih vrednot omogoča boljše načrtovanje kapacitet, ki jih organizacija potrebuje za prihodnost. Kakšne vodje in ekipe potrebujejo, s katerimi znanji in kompetencami, s kakšno miselnostjo … Ob teh premislekih se že izrisujejo podlage za oblikovanje sistema izobraževanja. 

Ena od nujnih kljukic kadrovskih strokovnjakov je podpora vodstva. Po zadnji raziskavi Harvard Business Publishing se 51 % najvišjega vodstva zelo vključuje v identifikacijo potreb po izobraževanju, 39 % samo do neke mere in zgolj 7 % se jih sploh ne vključuje v načrtovanje izobraževalnega programa o voditeljstvu. To pomeni, da se vrhnji menedžment neposredno vključuje v ocenjevanje potreb po usposabljanju, sodeluje pri vrednotenju različnih možnosti izobraževanja in usmerja končne prilagoditve programa z namenom, da bi izobraževanje v največji meri podpiralo doseganje poslovnih ciljev. Na ta način vodstvo izkazuje podporo projektu in strokovnim službam, z aktivno udeležbo na programu pa tudi pripravljenost na skupno učno pot.1 

Analiza potreb po vodstvenih veščinah in standardi vodenja

Za dobro pripravljeno akademijo vodenja je pomembno vedeti, kako razvite in izražene vodstvene kompetence že imajo in kakšne so vrzeli med dejanskim in želenim stanjem.