ROI RAZNOLIKOSTI PO AMERIŠKO

SAŠA MRAK, univ. dipl. kom., MBA, odgovorna urednica HRM, direktorica Inštituta za organizacijske rešitve IZOR

Facebook
Twitter
Google Plus
LinkedIn

V lanskem poročilu Deloitta o ključnih kadrovskih trendih je bila raznolikost zaznana kot eno najmanj pomembnih vprašanj voditeljev, v primerjavi z drugimi kadrovskimi zadevami. Ameriško Združenje za upravljanje s človeškimi viri (Society for Human Resource Management) je potrdilo, da je le petina anketirancev s seznama »Fortune 1000« podjetij pritrdila, da imajo v podjetju bolj neformalna prizadevanja na področju raznolikosti, prav nobena pa ni navedla strukturiranih načinov vpeljave/ zagotavljanja na tem področju.

V raziskavi je 41 % respondentov kot osnovni razlog za to, da jih nimajo, navedlo, da so »preveč zaposleni« za kaj takega. Kljub temu Forbes poroča o rekordnem številu podjetij oziroma organizacij, ki bodisi oživljajo svoje programe spodbujanja raznolikosti bodisi ustvarjajo nove iz nič. Vedno več top menedžmenta odprto vključuje raznolikost v svoje poslovanje. Intelov predsednik uprave Brian Krzanich je na primer lanski Mednarodni elektronski sejem (International Consumer Electronics Show) izkoristil tudi za najavo aktivnega spodbujanja raznolikosti in sicer z njihovim  projektom izgradnje novih cevovodov v višini 300 milijonov ameriških dolarjev. Projekt je zastavljen z novimi zaposlitvami s poudarkom na ženskah in manjšinsko zastopanih inženirjih ter znanstvenikih s področja računalništva. Čeprav je Amerika daleč od nas, še vedno ostaja središče trendov, znanja in posla. Je velesila. Medtem ko imamo v Sloveniji večinoma opravka z raznolikostjo, vezano na zastopanost spolov in medgeneracijske razlike, je na drugem koncu sveta le-ta precej bolj obsežen pojem, s katerim se morajo podjetja vedno bolj intenzivno ukvarjati. Zakaj?