Mnenja glede UI se klešejo: So na vidiku izjemne koristi ali nevihta neuspehov?
Čas branja 2 minLeta 2024 bo umetna inteligenca korenito spremenila način dela številnih ljudi, saj bo s pomočjo avtomatizacije spodbujala produktivnost. O tem že glasno govorijo in dokumentirajo poslovni voditelji, tehnološka podjetja in vlade. Svetovni gospodarski forum predvideva, da bo avtomatizacija v naslednjih petih letih izpodrinila 85 milijonov sedanjih delovnih mest, hkrati pa ustvarila 97 milijonov novih.
Scott Cawood, izvršni direktor podjetja WorldatWork, je za portal HRE povedal, da to lahko ustvari okolje negotovosti za zaposlene, saj se bojijo, da bodo novi načini dela zmanjšali njihovo vrednost in varnost. "Avtomatizacija in umetna inteligenca bosta prenehali biti neznanki in se bosta integrirali tako, da bomo lahko od blizu videli njune prednosti," pravi. Dodaja, da bi se prav to lahko zgodilo leta 2024.
O spremembah, ki jih umetna inteligenca vnaša v delovna okolja in kako bo to vplivali na ljudi, si preberite v članku Maje Lončar in Petre Božič Blagajac iz Palete znanj.
Bomo priča koristim ali škodi?
Nasprotno bo po mnenju tehnološkega analitičnega podjetja Valoir leto 2024 turbulentno in zaznamovano s "spektakularnim neuspehom", če uporaba umetne inteligence ne bo ustrezno upravljana.
Valoirjeva napoved izpostavlja vprašanja nezrele tehnologije, nezadostne politike ter pomanjkanja zanesljivega usposabljanja in zaščitnih ukrepov. Čeprav so “halucinacije” umetne inteligence pogosto razmeroma neškodljive netočnosti ali nepričakovani vzorci, ki se pojavijo v ustvarjenih rezultatih, lahko namreč povzročijo težave uporabnikom. To tveganje je sicer že poznano, vendar ekipa Valoirja opozarja, da bi se lahko leta 2024 pojavile škode, ki še niso znane.
O preobratih, ki si jih težko sploh predstavljamo, je v povezavi z razvojem umetne inteligence spregovoril tudi Marko Perme iz Agilcona. Preberite članek.
Kaj bi to lahko pomenilo za vodje kadrovskih služb? "Pričakujte javne neuspehe, tožbe in vodstvene pretrese tako pri prodajalcih tehnologije kot pri uporabnikih umetne inteligence, ko se stvari zapletejo," piše v njihovem poročilu.
Valoirjevo opozorilo je jasno: zainteresirane strani - vključno s ponudniki tehnologije in posvojitelji umetne inteligence za kadre - morajo biti pripravljene na nepredvidene izzive in biti proaktivne pri izvajanju celovitih ukrepov za zmanjševanje tveganj.
HR tehnologija v akciji
Neprofitni think tank Conference Board je sicer ugotovil, da kadrovske službe vse bolj vlagajo v umetno inteligenco. 61 odstotkov jih pravi, da to tehnologijo uporabljajo za racionalizacijo kadrovskih procesov, 21 % pa jih pričakuje, da bo umetna inteligenca prinesla konkurenčno prednost. To kaže na vse večje zanimanje za umetno inteligenco zaradi povečanja učinkovitosti in ne zaradi vzpostavitve strateške prednosti na trgu.
Kako lahko bolje izkoristite generativno umetno inteligenci, odkrijte v članku Eneja Gradiška iz CorpoHuba.
Kako pa umetna inteligenca vpliva na trg dela in zaposlovanje? Po podatkih Karin Kimbrough, glavne ekonomistke pri LinkedInu, se iskalci zaposlitve v ZDA in Veliki Britaniji prijavljajo na približno 15 % več delovnih mest kot konec leta 2022. Ekipa podjetja LinkedIn pravi, da je povečanje posledica blažjih razmer na trgu dela. Kimbrough je za Forbes povedal tudi, da so bili kandidati zaradi orodij, ki jih poganja umetna inteligenca, bolj "agresivni".