Pandemija je spremenila svet, kakršnega smo poznali do zdaj; kot podjetja in posamezniki se soočamo s povsem novimi situacijami, kadrovski strokovnjaki pa v novih okoliščinah drugače doživljamo tudi svojo vlogo. Ko smo čez noč vsi začeli delati od doma, smo seveda najprej morali zagotoviti skladnost z lokalnimi predpisi, a naša vloga je vsekakor dosti širša, v obdobju pandemije pa postaja tudi vse pomembnejša.

Ko se zaposleni učimo spopadanja s hitrimi spremembami v svojem poklicnem in zasebnem življenju, podjetja pa morajo sprejemati pomembne, včasih težke odločitve o nadaljnjem poslovanju, postajamo eden ključnih členov vodstvene ekipe, ki zagotavlja varnost zaposlenih, neprekinjenost poslovanja, sodelovanje ekip in ohranjanje kulture. Še bolj kot nekoč smo vključeni v razprave o prihodnosti dela in strateško načrtovanje podjetja. V času pandemije je kadrovska služba postala ključna poslovna funkcija v kateri koli organizaciji, vse tesnejše pa je tudi sodelovanje z drugimi oddelki, predvsem s strokovnjaki za komuniciranje, s ciljem, zaposlenim kar najbolj pomagati pri izzivih v spremenjenem delovnem okolju.

Kadrovska funkcija je v našem podjetju tesno povezana s strateškim upravljanjem; smo namreč tehnološko podjetje in naši zaposleni so praktično vse, kar imamo; naše vodilo je rek »ljudje so pomembni, rezultati štejejo«.

V času pandemije je kadrovska funkcija ohranila svoj pomen, spremenil pa se je fokus našega dela; glavni poudarek je postalo zagotavljanje varnih delovnih pogojev za člane globalne ekipe, hkrati pa zadostnih in kakovostnih informacij in napotkov, da ostanemo produktivni tudi v domačem delovnem okolju. Ker je sodelovanje ena ključnih vrednot podjetja, je ključna tudi učinkovita uporaba orodij za sodelovanje na daljavo.

Okrepitev internega komuniciranja

Smo že od nekdaj zelo napredni na področju uporabe najsodobnejših tehnologij za virtualno sodelovanje z zaposlenimi po vsem svetu; vsak dan uporabljamo najnovejša orodja za komunikacijo, sodelovanje in usklajevanje, pri čemer spodbujamo uporabo video kamer in deljenje zaslonov.

V času pandemije nam je dobro utečena uporaba orodij za sodelovanje omogočila nemoten prehod na delo na daljavo. Pomembno je, da smo, ko je celotna ekipa začela delati od doma, bistveno okrepili komunikacijo z vsemi zaposlenimi, da bi se počutili varno in bi bili sposobni obvladati novo situacijo; sodelovanje z drugimi oddelki je postalo še tesnejše in eno najpomembnejših zavezništev, ki ga imamo kot HR, je naša komunikacijska ekipa.

S premikom vseh naših dnevnih aktivnosti v virtualni svet smo vpeljali novo strukturo internega komuniciranja s še pogostejšimi informacijami o poslovanju s strani našega generalnega direktorja, kadrovske službe ter marketinga in prodaje, tako da so vsi zaposleni nenehno obveščeni o vprašanjih, povezanih s pandemijo, načrtih za zagotavljanje neprekinjenega poslovanja (»contingency plans«) ter o trenutnem poslovnem položaju. Tako smo zagotovili, da se vsi zavedamo, da je naše poslovanje stabilno in da ima vsakdo pomembno vlogo pri zagotavljanju prihodnjega uspeha podjetja.

Vsak dan uporabljamo najnovejša orodja za komunikacijo, sodelovanje in usklajevanje.

V obdobju od marca do novembra smo tako poslali več kot 40 sporočil na vse zaposlene, in sicer o pogojih dela v pisarnah, zagotavljanju varnosti in neprekinjenega poslovanja, uspešnosti poslovanja podjetja ter o naši brezplačni ponudbi za proizvajalce medicinske opreme in druge organizacije, ki se borijo proti pandemiji. V istem obdobju smo pripravili 15 spletnih srečanj (spletinarjev); kot že prej nas je o poslovanju in prihodnjih načrtih redno obveščal naš CEO na četrtletnih pregledih poslovanja, v tem času smo uvedli mesečne preglede poslovanja za vse zaposlene, v sodelovanju z našo organizacijsko psihologinjo dr. Gill Green pa tudi o tematikah s področja duševnega zdravja. Za popestritev dela v domačih pisarnah smo na internem komunikacijskem portalu Yammer uvedli tudi poseben kanal, t.i. Lahkotnejše teme, kjer zaposleni lahko delimo zabavne ali sproščujoče tematike, hobije ali anekdote iz vsakdanjega življenja.