Vpliv digitalizacije na organizacijsko učenje in razvoj
Čas branja 5 minDanes vedno bolj v ospredje prihajajo digitalne kompetence, ki organizacijam pomagajo pri preboju in dvigovanju uspešnosti. Digitalna – informacijska pismenost postaja ključna za delovanje posameznikov in organizacij. Kadrovska služba, ki ne koristi priložnosti digitalizacije, porablja čas za neproduktivno delo in ne za organizacijsko učenje in razvoj.
Organizacijsko učenje je za razliko od individualnega učenja, pri katerem obstajajo jasno oblikovane teorije, veliko bolj razdrobljeno in multidisciplinarno4,7. Raziskave ga povezujejo tudi z učenjem v smislu spreminjanja vedenja, vključno z učenjem s poskusi in napakami in izkustvenim učenjem1. Avtorji članka o organizacijskem učenju6 prepoznavajo štiri osnovne stopnje organizacijskega učenja – zajemanje informacij, prenos informacij in njihovo tolmačenje ter organizacijsko pomnjenje.
Za razumevanje učenja, tako organizacijskega kot učenja posameznikov, so ključne kompetence, ki omogočajo vseživljenjsko učenje in so pogoj, da se lahko razvijejo druge kompetence. V priporočilu evropskega parlamenta in sveta3 je izpostavljenih naslednjih osem ključnih kompetenc: komunikacija v maternem jeziku; komunikacija v tujih jezikih; številska predstavljivost in kompetence v matematiki, naravoslovju in tehnologiji; digitalna – informacijska pismenost; učenje učenja; medosebne, medkulturne in družbene kompetence; inovativnost in podjetnost; kulturna zavest in izražanje. Razumevanje organizacijskega učenja in ključnih kompetenc bom v nadaljevanju poskušal podrobneje obdelati s poudarkom na digitalnih kompetencah in digitalizaciji, ki organizacijam pomaga pri preboju in dvigovanju uspešnosti.
