Pogovarjali smo se z gospo Barbaro Pintar, vodjo oddelka People & Culture pri podjetju Primark. Gospa Barbara je zadolžena za HR v trgovini Primark v Ljubljani. Zanimalo nas je, kako ob večjem številu zaposlenih usklajujejo medgeneracijsko sodelovanje, kako poteka zaposlovanje milenijcev in kako motivirajo svoje zaposlene.

Primark je mednarodni trgovec, ki ponuja najnovejšo modo, lepotne izdelke in dodatke za dom po najboljših cenah. Primarkov poslovni model temelji na tem, da preproste stvari delajo drugače – od pridobivanja izdelkov do načina organizacije trgovin.

Primark je eden od večjih prodajalcev oblačil na drobno, z največjim deležem trga v Združenem kraljestvu, na Irskem, v Španiji in na Portugalskem. S čim izstopate iz množice?

Verjamemo, da ima izkušnja v trgovini pomembno vlogo pri razlikovanju Primarka od tekmecev in pri navdihovanju ter navduševanju naših strank. Spremenili smo dojemanje nakupovalne izkušnje in ustvarili napredno ter inovativno maloprodajno okolje, ki je več kot zgolj trgovina; je mesto, kjer lahko uživajo ljudje vseh starosti.

Kateri je bil do zdaj vaš največji izziv na delovnem mestu HR in kako ste se spopadli z njim?

Zaposlitev in usposabljanje 200 novih sodelavcev je zahtevna naloga, vendar smo k njej pristopili tako, da vsi delamo kot ena učinkovita ekipa že od dne, ko smo odprli trgovino. Vnaprej smo se pripravili na odprtje trgovine, podprli so nas sodelavci s sedeža podjetja in iz drugih trgovin, s čimer smo poskrbeli, da se je posebej veliko pozornosti namenilo izobraževanju zaposlenih. Poskrbeli smo za uvajanje v delo, dva polna dneva sta bila namenjena medsebojnemu spoznavanju, spoznavanju podjetja, povezovanju z ostalo ekipo in pripravi na delo. Uvajanju je sledilo praktično usposabljanje skozi delo, pri čemer so pomagali tudi sodelavci iz trgovin z drugih trgov. Uvajanje vključuje vse od Primarkove zgodbe, pravic zaposlenih do usposabljanja iz varnosti in zdravja pri delu. Praktično usposabljanje se osredotoča na veščine, ki jih bodo naši novi sodelavci potrebovali pri izpolnjevanju svojih vsakodnevnih nalog, npr. na urnike, procese, usposabljanje za delo na bagajnah in podporo strankam.

Kakšen je po vašem mnenju dober HR?

Dobro upravljanje s človeškimi viri ima številne vidike. Izjemno pomembno je, da ste za svoje sodelavce dostopni in da ste jih sposobni poslušati, da iščete skupne sinergije med sodelavci in ekipami. Reševanje težav je ravno tako pomemben del. Naša naloga je, da sodelavce podpiramo in jim priskrbimo, kar potrebujejo.