Ljubljanske mlekarne so finalist izbora HR&M projekt leta 2024 v kategoriji velikih podjetij.

Časovni potek projekta: November 2023 – še traja

Povzetek projekta:
Projekt Začuti dobro počutje v Ljubljanskih mlekarnah je osredotočen na ustvarjanje okolja, ki podpira celostno zdravje zaposlenih, skladno z definicijo Svetovne zdravstvene organizacije (WHO), ki vključuje fizično, psihološko in socialno zdravje. Program obsega tri glavne stebre: fizično, psihološko in socialno zdravje, ki so medsebojno povezani. Za fizično zdravje so med drugim poskrbeli z aktivnimi odmori, sadjem v pisarnah in brezplačnimi športnimi aktivnostmi. Socialno zdravje podpirajo z dogodki, kot so LM Caffe, Peer Learning, teambuildingi, družabni dogodki in aktivnosti za družine. Psihološko blagostanje pa krepijo z brezplačnim psihološkim svetovanjem, izvajanjem praks naprednega certifikata Družbeno odgovoren delodajalec in nagrajevanjem ekip. V projektu so do sedaj izvedli 59 delavnic s 17 zunanjimi predavatelji, ki so obravnavali teme, kot so Vizualizacija, Znanost mirnega življenja in Pozitivna komunikacija.

Zakaj ta projekt?
Cilj projekta je ustvariti sistematično okolje, ki zaposlenim omogoča boljšo kakovost življenja in osebni razvoj, ne glede na njihove strokovne zahteve na delovnem mestu. Ljubljanske mlekarne se zavedajo, da dobro počutje posameznika vodi do večje motivacije, učinkovitosti in boljših odnosov. Projekt je usmerjen v preventivo, opolnomočenje zaposlenih in izboljšanje življenjskih navad, kar na dolgi rok vpliva na povečanje zavzetosti in zmanjšanje absentizma.

Strokovna metodologija:
Pred začetkom projekta so izvedli anonimno anketo, s katero so identificirali želje in potrebe zaposlenih. Na podlagi teh rezultatov so organizirali praktično naravnane delavnice in razširili športne aktivnosti na vse zaposlene. Spremembe in učinke projekta merijo z Anketami zavzetosti, ki jih izvaja podjetje Korn Ferry, ter z evalvacijskimi vprašalniki po vsaki delavnici.

Učinki projekta:
Projekt je pripomogel k izboljšanju organizacijske klime, kar se kaže v rezultatih ankete zavzetosti, kjer je bilo zabeleženo 8-odstotno povečanje pri postavkah, kot so skrb podjetja za zaposlene in ravnovesje med delom in zasebnim življenjem. Percepcija družbene odgovornosti podjetja se je v dveh letih povečala za 43 %. Več kot 600 zaposlenih je že obiskalo delavnice, pri čemer se jih je 54 % udeležilo vsaj ene delavnice. Kar 88 % zaposlenih je ocenilo, da so pridobljena znanja prenosljiva v vsakdanje življenje, 96 % pa je bilo z delavnicami zadovoljnih.

Družbena in okoljska odgovornost:
Projekt je zasnovan z družbeno odgovornostjo, saj izboljšuje osebno in poklicno življenje zaposlenih ter ustvarja pozitivno organizacijsko klimo. Vključuje prakse naprednega certifikata Družbeno odgovoren delodajalec, kar vpliva tudi na percepcijo družbene odgovornosti zaposlenih. Projekt spodbuja zdrav življenjski slog in prispeva k ustvarjanju kakovostnega delovnega okolja.

Dodana vrednost za zaposlene:
Program zaposlenim nudi veščine in orodja, ki jim pomagajo v osebnem in poklicnem življenju. Z osebnim zadovoljstvom in razvitimi sposobnostmi se izboljšajo zdravje, odnosi in učinkovitost pri delu. Program je zasnovan praktično in temelji na interesih zaposlenih.

Vloga vodstva:
Vodstvo podjetja je zavezano k družbeno odgovornemu ravnanju do zaposlenih. To se kaže v finančnem vložku, ki je bil namenjen projektu, ter v podpori vodij, ki zaposlenim omogočajo udeležbo na delavnicah, tudi ob 24-urnem obratovanju proizvodnje.

Izvirnost projekta:
Projekt je izviren zaradi celostnega pristopa k dobremu počutju zaposlenih, ki presega teoretiziranje in se osredotoča na praktično uporabo. Program je prilagojen potrebam zaposlenih in je implementiran v proizvodnem podjetju, kjer več kot polovica zaposlenih dela v izmenah in nima dostopa do elektronske pošte.

Zmagovalce posameznih kategorij bomo izbrali s pomočjo spletnega glasovanja na povezavi, zato vas vabimo h glasovanju!

Razglasitev zmagovalcev bo na HR&M festivalu, 17. septembra 2024.