Izzivi spletnega izobraževanja
Čas branja 9 minPrihodnost izobraževanj je v online izvedbi. Vendar za online izobraževanja ne veljajo enaka pravila in načela kot za klasična izobraževanja v predavalnicah.
Še pred nekaj meseci je online izobraževanje predstavljalo redko alternativo klasičnemu izobraževanju. S pojavom koronavirusa pa se je izobraževanje v podjetjih zaradi nezmožnosti klasičnih izvedb večinoma ustavilo. Za podjetja, ki so želela nadaljevati z izobraževalnim procesom, je online način postal edina možnost. Veliko kadrovnikov, izobraževalnih ustanov in ponudnikov izobraževanj se je v preteklih mesecih z online izobraževanjem srečalo prvič. Zaradi trenutne situacije je povsem možno tudi, da ne bo zadnjič. Zato se številni srečujejo z izzivom, kako izobraževanja v prihodnosti vsaj deloma preseliti na splet, še vedno pa ohraniti njihovo vsebinsko ustreznost in kakovost.
Hitra rast online izobraževanja je povezana s tehnološkim napredkom in digitalizacijo, ki omogočata dostopnost novih, interaktivnih, cenovno ugodnih in uporabnikom prijaznih tehnologij. Te omogočajo konstantno rast novih možnosti in interaktivnih načinov online izobraževanj. Kljub temu pa premik iz predavalnic v online obliko zahteva velik miselni preskok.
Situacija v preteklih mesecih je pokazala, da prihodnost izobraževanja v online obliki ni samo zanimiva, verjetno je tudi neizbežna.
Je online izobraževanje lahko enako kakovostno in zanimivo kot klasično?
Menite, da je izobraževanje v online obliki manj kakovostno kot klasično? Niste edini. A morda se motite. Enako kot pri klasični obliki je kakovost online izobraževanja v veliki meri odvisna od razpoložljivih sredstev in od izvajalca izobraževanja. Konceptualno zastavljeno online izobraževanje z jasnimi cilji, ustrezno tehnološko opremo, dobro IT podporo, spretno organizacijo in usposobljenimi predavatelji je lahko enako ali celo bolj kakovostno kot klasično. Ključno pri tem pa je zavedanje, da za online izobraževanje ne veljajo enaka pravila kot v predavalnici.
Imate odlične predavatelje, ki v predavalnici takoj pridobijo zaupanje in motivirajo udeležence? Žal to še ni zagotovilo, da bodo enako blesteli, če jih preselite na splet brez nujno potrebnih prilagoditev v pristopu, načinu predstavitve in podajanja vsebin. Gre za specifičen način izobraževanja, ki tako od predavatelja kot organizatorja zahteva drugačen pristop organizacije in izvedbe. Pogosto zanemarimo tudi neustrezno tehnično usposobljenost uporabnikov ter njihov odpor, ker so prisiljeni pristno človeško interakcijo zamenjati za neoseben računalniški zaslon. In vendar je dobro pripravljeno online izobraževanje lahko precej bolj zanimivo in interaktivno kot marsikatero izobraževanje v predavalnici.
Pri online izobraževanju veljajo drugačna pravila vzbujanja interesa in ohranjanja motivacije kot v predavalnici.