Kako do zadovoljnih talentov?
Čas branja 1 minSpoštovane bralke in bralci, dobrodošli v novi izdaji naše revije, tokrat posvečene izkušnjam zaposlenih in pridobivanju talentov. Neskladje med pričakovanji delodajalcev in zaposlenih je eden od glavnih dejavnikov nezadovoljstva in sporov na delovnem mestu. Posledično je slaba tudi izkušnja zaposlenih. Pot do nadpovprečne izkušnje zaposlenih nas bo vodila skozi različne izzive – od resnične uskladitve pričakovanj pred zaposlitvijo in zagotovitve kulturnega ujemanja do razvijanja kulture transparentne komunikacije med vodji in sodelavci. Kadrovska funkcija si mora zato neprestano prizadevati za izboljšanje pristopov v iskanju in izbiri sodelavcev, s čimer prispeva k učinkovitejšemu in manj obremenjujočemu procesu končne selekcije. Cilj vseh vključenih v ta proces je najti ustrezne sodelavce in zanje zagotavljati prijetno delovno okolje, ki bo spodbujalo zadržanje talentov in dolgoročno uspešnost podjetja.
Poleg osrednje teme bomo v tej izdaji napovedali ključne teme, ki bodo oblikovale prihodnost HR: organizacijsko odpornost, razvoj specialistov in umetno inteligenco na delovnih mestih. Te teme bomo obravnavali na HR&M konferenci, 21. in 22. septembra v Bohinju. Pred konferenco smo se pogovarjali z vodilnimi strokovnjaki na tem področju, da bi izvedeli več o tem, kaj nam prinaša prihodnost. V intervjuju z Margaret Sailer obravnavamo pomen odpornosti za uspeh organizacij. Vodstva bi morala odpornost postaviti v središče strateških načrtov, saj je ta ključna za preživetje, inovacije in rast. Po njenem mnenju med ključne veščine gradnje odpornosti na ravni sodelavcev sodijo sposobnost reševanja problemov, prilagodljivost, komunikacija in sposobnost sodelovanja. V tej številki ekskluzivno objavljamo odlomek iz knjige Razvoj specialistov avtorja Kenta Jonassena, v katerem opozarja na naraščajoči pomen specializiranih strokovnjakov za konkurenčnost podjetij. Kent poudarja, da morajo organizacije razvijati ustrezne podporne strukture in razvojne programe za specialistične kariere, saj je njihovo pridobivanje in zadržanje ključnega pomena za organizacijski uspeh.
Zavedamo se, da se HR nenehno in z vedno hitrejšim tempom razvija ter da se morajo tudi kadrovski strokovnjaki hitro prilagajati novim izzivom in trendom. Zato upamo, da vam bo ta izdaja ponudila vpogled v nekatere najpomembnejše aktualne teme in vas navdušila za prihajajočo HR&M konferenco, ki jo prvič organiziramo v osrčju Triglavskega narodnega parka, v Bohinju. Želimo vam prijetno branje in se veselimo srečanja z vami na septembrskem dogodku.
Peter Ribarič
urednik