V sodobnem poslovnem svetu je ključno razumeti, kako lahko podjetja uskladijo svoje cilje na področju človeških virov (HR) z ocenami uspešnosti zaposlenih. McDonald's, ena izmed največjih svetovnih verig hitre prehrane, ponuja izjemen primer, kako je mogoče to storiti učinkovito in inovativno.

McDonald's si je zadal ambiciozne poslovne cilje, vključno z razširitvijo mreže restavracij in povečanjem prodaje: skoraj 10.000 dodatnih restavracij po vsem svetu do leta 2027 in povečanje prodaje za dodatnih 25 milijard dolarjev.

HR cilji neposredno povezani z ocenami uspešnosti

Da bi to dosegli, so se osredotočili na ključni vidik svojega poslovanja: vodenje in razvoj svojih vodstvenih kadrov. V podjetju so razvili sistem, kjer so cilji, povezani s človeškimi viri, neposredno povezani z ocenami uspešnosti posameznikov. To vključuje načrtovanje nasledstva, razvoj bodočih vodij in ustvarjanje vključujočega delovnega okolja.

McDonald's spremlja napredek k doseganju teh ciljev na več načinov, vključno s pregledovanjem povratnih informacij iz podjetnih anket o angažiranosti in povratnih informacij posameznih ekip. Tiffanie Boyd, vodja kadrov v ZDA McDonalds, je za HR Brew povedala, da se korporativni vodje zanašajo na njeno ekipo za usmeritve pri postavljanju in izvajanju ciljev na področju človeških virov: "Pomagamo jim določiti, kaj je dober cilj... kaj je realistično, kaj ni. Na koncu leta pomagamo pri ocenjevanju... do katere mere so napredovali proti temu."

Poudarek tudi na raznolikosti in vključevanju

Pomemben poudarek je tudi na raznolikosti in vključevanju, kar je še posebej pomembno v luči nekaterih preteklih izzivov, s katerimi se je podjetje soočalo. McDonald's spremlja napredek s pomočjo anket o angažiranosti zaposlenih, kar jim omogoča, da prilagodijo svoje strategije in cilje na podlagi povratnih informacij zaposlenih.

V podjetju so ugotovili, da je povezovanje ciljev človeških virov z ocenami uspešnosti ključno za motiviranje vodij in zagotavljanje, da so njihovi cilji v skladu s celotnimi cilji podjetja. To je omogočilo McDonald'su, da ostane konkurenčen in inovativen v hitro spreminjajočem se svetu hitre prehrane.

McDonald'sov pristop ponuja vpogled v to, kako lahko podjetja uporabijo strateško upravljanje človeških virov za spodbujanje poslovnih uspehov. Njihov primer kaže na pomembnost usklajevanja poslovnih in HR ciljev, kar je ključno za dolgoročno uspešnost in rast podjetja.

Literatura in viri

HR Brew. McDonald’s US CPO Tiffanie Boyd explains why the chain ties HR goals to performance. 2024. Dostopno na https://www.hr-brew.com/stories/2024/01/23/mcdonalds-cpo-tiffanie-boyd-hr-goals