KAKO SE SPREMINJA VLOGA VODITELJA

SAŠA MRAK, MBA, izvršna direktorica Združenja Manager

Facebook
LinkedIn

Kakšen bo menedžer, podjetnik, voditelj, ki bo vodil podjetja tako, da bodo zaposleni z nasmeškom prihajali in odhajali z dela, bili zavzeti in čutili poslanstvo? Ali pa državo tako, da bomo prišli do magičnega cilja 60.000 evrov dodane vrednosti na zaposlenega do leta 2025, kot je zastavila Gospodarska zbornica Slovenije? Voditi uspešno ni stvar ščepca navdiha, karizme in vztrajnosti. Je zahtevno delo, ki od vodij iz dneva v dan zahteva več.

Satya Nadella je prevzel funkcijo izvršnega direktorja Microsofta leta 2014. Takrat se je cena delnic tega mega-velikana upočasnila, mobilna tehnologija je začela presegati vpliv tradicionalnih računalnikov, Apple in Google sta prevzemala igro. Microsoft je bil v nevarnosti, da bo izgubil močan položaj, ki ga je zgradil v preteklih treh desetletjih. Nadella se je s prevzemom takrat ene najbolj nezaželenih funkcij odločil za dvoje: s tehnološkega vidika se je osredotočil na mobilne rešitve in rešitve v oblaku, z vodstvenega pa na spremembo kulture vodenja in s tem organizacijske kulture. Microsoftova uspešnost je zacvetela, cena delnic podjetja se je več kot potrojila, tržna kapitalizacija se bliža neverjetnim številkam, poleg tega pa se podjetje ponaša z vidno novo kulturo sodelovanja, ponovno zavezanostjo inovacijam.
Če za namene članka pustimo ob strani tehnološki preboj in ostanemo pri vodenju – kaj je naredil? Novo poslanstvo Microsoft je postalo »usposobiti vsakega človeka in organizacijo na planetu, da lahko doseže več.« Ob tem je stavil na nov model kulture in vodenja, nove