Nordijski edu-larp: napredne igre vlog za razvoj ključnih kadrov
Čas branja 3 minZavzetost (an. engagement) uporabnikov (kupcev, sodelavcev, udeležencev) je tema, ki se pogosto povezuje z igrifikacijo (an. gamification) in poslovnimi igrami. Na konferenci EDUTAINMENT 2018 se bomo spoznali s skandinavsko metodo izobraževalnih iger vlog edu-larp (educational live-action role-playing), in sicer v okviru na igrah temelječega učenja, izkustvenega učenja in v kontekstu razvoja ključnih kadrov ter preobrazbe organizacijske kulture.
Igre vlog (an. role-playing games) so v zadnjih 20-ih letih doživele preporod. S konferenco Knudepunkt so štiri skandinavske države leta 1996 postavile na zemljevid začetek nove generacije iger vlog in jo poimenovali LARP (kratica pomeni live-action role-playing, po slovensko žive igre vlog). Dejansko to pomeni, da igralci igrajo med seboj in v prostoru.
Konference Knudepunkt na Švedskem marca letos se je udeležilo več kot 600 udeležencev iz 34 držav sveta. Larpanje (igranje larp scenarijev) in znanstveno raziskovanje metode larp je najbolj razširjeno v ZDA, Kanadi, Angliji, Franciji, Nemčiji in na Poljskem. Metodologijo so posvojili tudi velikani medijskega posla; v Ameriki nastaja nov tematski licenčni zabaviščni park Star Wars, kjer se lahko vživite v enega izmed likov in izkusite, kako je reševati vesolje pred »temno« stranjo.
Od zabave do učenja
Kmalu po vzpostavitvi larpa kot formata za alternativno preživljanje prostega časa, so skandinavski izobraževalci ugotovili, da larp nosi velikanski potencial kot »safe space« za učenje, izkušanje neznanega, eksperimentiranje in trening. Izobraževalni larp so poimenovali edu-larp (educational live-action role-playing). Danes sta na Danskem dve srednji šoli, kjer celoten urnik poteka v obliki izobraževalnih iger in edu-larpa.