Pet idej za večjo učinkovitost pri delu
Čas branja 6 minČlanek je objavljen v reviji HR&M, junij/julij 2020
Veliko ljudi se ukvarja z vprašanjem: »Kako povečati svojo učinkovitost pri delu,« ali »Kako naj opravim vse aktivnosti in obveznosti, ki jih imam na urniku, ne da bi pri tem izgorel/a?«
Za vodje, s katerimi največ delam, sem pripravil pet pravil, s pomočjo katerih bodo lahko bolj učinkoviti pri sovjem delu, hkrati pa ne bodo izgorevali.
Pravilo 1: Tisto, kar šteje, je rezultat
Ste se kdaj vprašali, kako uskladiti pričakovanja nadrejenih oziroma lastnikov, kako meriti učinkovitost, kako postaviti cilje, jih vizualizirati in spremljati njihovo doseganje, kako poročati nadrejenim oziroma lastnikom in kako postopati v primeru odklonov? Pri veliko vodjih, ki jih poznam, sem opazil, da nimajo opredeljenega t.i. okvirja vodenja. Po mojem mnenju je za vsakega vodjo (pa tudi za vse ostale) pomembno definirati, kdo je prvi nadrejeni (oziroma kupec) in kakšna so pričakovanja tega. Velikokrat se namreč zgodi, da pridno in trdo delamo, na koncu pa naši nadrejeni, lastniki, lahko pa tudi mi sami, niso zadovoljni z izplenom. Če ne opredelimo pričakovanj in svojega učinka ne merimo, bomo težko zadovoljili nadrejene. Dober vodja natančno razume, komu poroča in kaj je tisto, kar je za osebo, ki ji/mu poroča, najbolj pomembno. Na osnovi tega določi svoj glavni kazalnik za spremljanje učinkovitosti (KPI), določi cilje ter redno periodično spremlja doseganje ciljev in rešuje morebitne odklone.
Nasvet: Določite svojega najpomembnejšega kupca. To je tista oseba, ki lahko podpiše vašo plačo oziroma vpliva na vaše napredovanje. Z najpomembnejšim kupcem se pogovorite o njegovih/njenih pričakovanjih in opredelite, kako bi lahko to merili.
Pravilo 2: Sistematično do optimalnih rešitev
Tehnike reševanja kompleksnih problemov so ena od najpomembnejših kompetenc, ki naj bi jo imel vsak vodja. Velikokrat se zgodi, da vodje (pa tudi drugi zaposleni) porabijo večino svojega časa za »gašenje požarov.« Namesto da bi se ukvarjali s strateško pomembnimi aktivnostmi, se ukvarjajo z dnevnimi podrobnostmi. Sam zagovarjam sistematični pristop k reševanju odklonov (ko dejansko stanje odstopa od želenega). Na ta način lahko z najmanj časa in energije dosežemo, da so doseženi rezultati v načrtovanih mejah. Osem korakov, ki jih običajno uporabljam pri sistematičnem pristopu k reševanju problemov: