Večina organizacij se nenehno srečuje s spremembami. Glede na ICF raziskavo iz leta 2018 »Building a Coaching Culture for Change Management«, 77 % podjetij pravi, da so njihove organizacije v stanju stalnih sprememb z neprestanim spreminjanjem prioritet in strategij.

Med najpogosteje navedenimi razvojnimi aktivnostmi za obvladovanje sprememb so treningi, e-treningi in osebni stik s senior menedžmentom. Coaching aktivnosti (npr. ena na ena coaching, timski coaching in skupinski coaching s profesionalnim coachem) so ocenjene kot aktivnosti, ki najbolje pomagajo pri doseganju ciljev želenih sprememb.1

Spopadanje s spremembami je kulturna posebnost organizacij

Med najpogostejše načrtovanimi spremembami, s katerimi se srečujejo podjetja, so uvedba poslovnih in HRM procesov, spremembe v tehnologiji, spremembe v vodstvu, razvoj novih produktov in okoljske/regulatorne/pravne spremembe.1 Temu lahko dodamo še nepredvidljive spremembe, kot je na primer situacija COVID-19.

Upravljanje sprememb je kulturna specifika vsake organizacije. Kako ljudje sprejmejo, se odzovejo in osvojijo spremembo, je ključno za preživetje in rast. Upor novim idejam, učenju in prilagajanju spremembam so glavni razlogi, zakaj potrebne pobude v podjetjih niso dovolj hitre, neučinkovite ali se sploh ne realizirajo.

S coachingom do uspešnega obvladovanja sprememb

Kaj je osnovna coaching kompetenca, da lahko zagotovimo uspešno vpeljavo sprememb?

Mednarodna zveza za coaching definira coaching kot: »Partnerski odnos v miselno izzivalnem in kreativnem procesu, ki navdušuje klienta, da maksimira svoje osebne in profesionalne potenciale.« Gre za to, da posameznik ali tim sam najde rešitev za svoje izzive ter sprejme odgovornost za njihovo realizacijo. Gradi na samozavedanju, notranji motivaciji in opolnomočenju.

Ena od še posebej pomembnih (in zahtevnih) coaching kompetenc je »coaching miselna naravnanost« (ali coaching mindset). V svoji najboljši izvedbi se ta kompetenca kaže skozi: