Če bi vedeli, da so med kandidati, ki se prijavljajo na vaša prosta delovna mesta tudi vaši zvesti kupci oziroma aktivni ambasadorji vaše blagovne znamke, ali bi bil vaš odnos do njih kaj drugačen? Zanimivo vprašanje, vredno razmisleka, kajne? Izkušnja kandidata je lahko zasnova, ki obstaja samo na papirju, lahko pa ga popolnoma prenesete v prakso in si zagotovite prednost pred konkurenco.

Pred leti sem za uspešno slovensko podjetje iskala novega člana ekipe prodajnih svetovalcev na terenu. Med kopico potencialnih kandidatov sem spoznala simpatično mladenko. Imela je kakšni dve leti izkušenj s trženjem oglasnega prostora, kjer je že dosegala zavidljive uspehe. Predstavila sem ji omenjeno priložnost in takoj opazila nagajivo iskrico navdušenja, ki je zasvetila v njenih očeh. Vendar se takrat ni izšlo po pričakovanjih.

Na dan razgovora me je poklicala presenečena kandidatka. Zaupala mi je, da pravzaprav ni imela veliko priložnosti povedati več o sebi, ker ji sogovornica povečini ni pustila do besede.

Kmalu zatem je ponovno zazvonil telefon – klicala je gospa iz kadrovske službe, iz podjetja s katerim sem sodelovala. Po prijaznem pozdravu sem jo prosila za povratno informacijo na opravljen intervju s potencialno kandidatko.

»Joj, vse je bilo super! Izkušnje ima prave, je ciljno usmerjena, motivirana, da se pridruži ekipi tudi prijetna v pogovoru, ampak iskreno … zdi se mi premalo profesionalna!«

Premalo profesionalna? Kaj to sploh pomeni? Vprašala sem jo, na kateri točki intervjuja se je odločila, da kandidatka ne bi bila prava izbira in njen odgovor me je res presenetil: »Na splošno je bila preveč sproščena! Kot, da vse jemlje preveč zlahka!«

Opisan dogodek je pri meni pustil močan pečat. Že takrat sem se vprašala, kako je mogoče, da toliko izjemnih talentov ostaja spregledanih oz. kako je mogoče, da obstajajo podjetja, ki dejansko sama sebi zavestno postavljajo ovire in zapirajo svoja vrata uspešnim posameznikom.

Nihče ne more vedeti, kako bi se izteklo, če bi se zgornja zgodba takrat končala v prid kandidatke. Mogoče bi se čez čas res pokazala neskladja. Mogoče pa bi z njeno prisotnostjo, omenjeno podjetje postalo še uspešnejše. Jasno je samo to: na tisti dan je doživela negativno izkušnjo in odvzeta ji je bila legitimna priložnost, da pokaže, kaj zna in kdo je.

Zakaj je tako? Zakaj prihaja do tovrstnih situacij? Zakaj marsikdo ne razume koncepta »izkušnja kandidata« med zaposlitvenim procesom? To vprašanje mi še danes predstavlja (nerešljivo) uganko. Zato sem se poglobila v dejstva. Izbrskala sem izjemno zanimive statistične podatke, ki vam bodo morebiti (ali pa tudi ne) celo postavili ogledalo.