V sklopu prenovljene HRM konference, dogodka BEEP!, smo letos že trinajstič podelili nagrade za najboljše HRM projekte v Sloveniji. Projekt pri podjetjih išče vsako leto odgovore na vprašanja, kako v organizaciji spodbujajo ljudi k večji učinkovitosti, kako skrbijo za njihovo zavzetost, motivacijo, zadovoljstvo, dobro počutje in zdravje, ter kako skrbijo za njihov osebni in profesionalni razvoj?

Kriteriji, na podlagi katerih je komisija ocenjevala prijavljene projekte, so bili izvirnost – stopnja izvirnosti in inovativnosti projekta glede na prakso na kadrovskem področju, aktualnost – kako gre projekt v korak s časom in hitrimi spremembami v poslovnem okolju, strokovnost in učinki za prakso – kakšne rezultate ter kratkoročne in dolgoročne učinke prinaša praksa za organizacijo, ter okoljska in družbena odgovornost – kako projekt oziroma praksa prispeva k širši družbeni in okoljski odgovornosti.

Planet GV namreč že skoraj petnajst let z razpisom HRM projekt raziskuje, odkriva in nagrajuje dobre ter učinkovite prakse ravnanja z ljudmi pri delu. Ideja o razpisu in nagradi HRM projekt je nastala leta 2002 z namenom prispevati k razvoju stroke v Sloveniji. Takratni snovalci razpisa so si bili enotni, da Slovenija potrebuje več zgledov, dobrih praks in več celovitih projektov na področju ravnanja z ljudmi pri delu. Cilji so vsa leta ostali enaki; to je dobre HRM-prakse narediti vidne in spodbujati podjetja ter organizacije, da se zgledujejo po najboljših. Letos je tričlanska strokovna komisija v sestavi dr. Danijela Brečko, prokuristka Planet GV, Teja Breznik Alfirev, dolgoletna strokovnjakinja za HR, in Maja Fesel Kamenik, direktorica svetovalnega podjetja HRM, ocenjevala štirinajst prijavljenih projektov. »Vseh 14 projektov odlikuje visoka stopnja kakovosti in velika mera rezultantnosti. Če smo v preteklih letih opažali, da HRM projekte preveč zaznamujejo temeljna vprašanja reforme trga dela, pa lahko letos zasledimo premik k iskanju prave dodane vrednosti v HR. Letošnji projekti tako odslikavajo tematike sodobnega HR, primerljivega na globalni ravni. Prihodnost dela ter skrb za zdravje in dobro počutje zaposlenih sta zagotovo v samem vrhu HR izzivov današnjega dne, kot tudi še večja vloga HR pri spoznavanju potreb kupcev. Posebej izstopata tudi področji iskanja vodstvenega potenciala in oblikovanje nasledstvene politike. Kar pa nas letos še posebej razveseljuje, je povečana nota družbene odgovornosti, ki smo jo zaznali pri projektih,« je o letošnjem izboru povedala dr. Danijela Brečko.

Tretjeuvrščen projekt je bil od podjetja Studio Moderna, d. o. o. »Zmenek s kupcem – postati kupcu prijazno podjetje«, ki ga vodi Metka Glas, vodja izobraževanj in razvoja. Drugouvrščen je projekt »Projekt Atlantic Body and mind« podjetja Atlantic Grupa, d. d. Vodijo ga Mojca Domiter, izvršna direktorica HR, Mladen Veber, član uprave, in Nataša Bazjak Cristini, HR direktorica za Slovenijo, BiH in Rusijo. Komisija je kot zmagovalnega ocenila projekt »FoW: Future of Work / Delo v prihodnosti« podjetja Danfoss Trata. Projekt je vodila Bojana Zupanič, direktorica talentov. Slogan njihovega projekta je pri tem: »Čeprav nihče zares ne ve, kakšna bo prihodnost, lahko zagotovimo, da bomo nanjo najboljše pripravljeni«. V nadaljevanju predstavljamo vse tri zmagovalne projekte.

1. mesto: Danfoss Trata

Projekt: FoW: Future of Work

Vizija projekta
S projektom FoW se želijo kar najboljše pripraviti na nove načine dela. Osredotočeni na nekaj kritičnih področij vzpostavljajo kulturo hitrega prilagajanja in eksperimentiranja, kar daje novo energijo zaposlenim in pomembno prispeva k nadaljnji poslovni uspešnosti Danfoss Trate.

Poslovna potreba in opis projekta
Poslovno okolje zaznamujejo hitre spremembe, predvsem zaradi svetovnih trendov na področju infrastrukture, prehrane, energije in podnebja. V tem hitrem in nepredvidljivem času je zato pomembno, da so se sposobni hitro odzvati na kupčeve potrebe oziroma jih nemalokrat tudi oblikovati. S projektom Future of Work / Delo v prihodnosti želijo oblikovati takšne prakse dela z ljudmi v podjetju, da bodo omogočili hiter in učinkovit odziv na svetovne trende ter zmanjšali tveganje zaradi morebitne nepripravljenosti. Projekt FoW so razdelili na tri dele, ki so vsi predvideli točno določene aktivnosti: 1. opazovanje trendov, 2. prepoznavanje vpliva trendov na delo v prihodnosti in 3. eksperimentiranje z novimi načini dela.

Decembra 2014 so zaposlene, še posebej pa tiste, ki so aktivneje sodelovali na delavnici, povabili k oblikovanju kratkoročnih aktivnosti za soočanje se s področji tveganja. V ožji tim so med drugim vključeni tudi inženirji tehnologije, strokovnjakinja načrtovanja prodaje idr. Oblikovali so tri ključne aktivnosti: task market, ki je sicer pozneje prerasel v dogodek 24Idea, z namenom ustvariti prostor in določiti čas, kjer se lahko oblikujejo različni, lahko tudi virtualni in prilagodljivi timi, ki imajo svobodo pri doseganju dogovorjenih ciljev; vzajemno mentorstvo za boljše povezovanje generacij; rotacija talentov.

Projekt so umestili v širše dogajanje raziskovanja prihodnosti »Challenge Tomorrow« ob 20. obletnici priključitve Danfoss Trate skupini Danfoss.

Cilji in KPI

Rezultati in učinki

Mnenje vodstva o uporabnosti projekta

»Zaradi megatrendov se tudi naše poslovno okolje spreminja hitreje, kot si morda mislimo. Posebej sem zadovoljen, da smo za tovrstno razmišljanje navdušili precejšen del vodstva in zaposlenih. Pri ljudeh smo želeli spodbuditi zavedanje o odgovornosti, ki jo ima vsak od nas, da si oblikuje takšno delo in delovno okolje, v katerem bodo do izraza prišla znanja in sposobnosti, s katerimi bo vsak posameznik najbolj pripomogel k razvoju podjetja. S tem projektom nismo le spoznavali dela v prihodnosti, ampak smo odpirali mnogo širše teme, ki vplivajo na naše poslovanje. Ponosen sem, ko vidim, kako hitro smo z dogodkom 24Idea prevzeli nov način inoviranja. Prav gotovo lahko projekt Future of work štejemo kot pomembno prelomnico v spreminjanju naše kulture.«
(Aleksander Zalaznik, Senior Vice President Commercial Controls in generalni direktor Danfoss Trate)

Predstavitev podjetja