Bistvo strateške kadrovske funkcije je v tem, da prinaša vrednost organizaciji na področju, ki je za delovanje organizacije najpomembnejše. To so njeni ljudje. Zato sta poznavanje potencialov in gradnja kompetenc zaposlenih, ki vplivata na krepitev zmogljivosti organizacije, strateškega pomena. 

Izvedeli boste: Zakaj je za uspeh organizacije ključen sistematičen in načrtovan razvoj kompetenc? Kako prepoznati potenciale zaposlenih in jih uporabiti za razvoj kompetenc? So usposabljanja dovolj, da zaposleni razvije svoj polni potencial? 

Potreba po tem, da se kadrovske funkcije razvijajo iz administrativnih in operativnih v strateške, je v sodobnih organizacijah vse bolj jasna in pomembna. Organizacije brez ljudi, ki bi dosegali rezultate, praktično ni. Zato je za uspeh organizacij zelo pomembno, kakšni so potenciali ljudi ter kako jih ti razvijajo in uporabljajo pri delu.  

Kadrovska služba in vodje imajo lahko pri tem ključno vlogo, saj oboji neposredno skrbijo za ljudi v funkciji zagotavljanja obstoja in uspeha organizacij. Skrbijo v bistvu za ustvarjanje ustreznega delovnega (»materialnega« in »nematerialnega«) okolja. Če je to takšno okolje, v katerem ljudje lahko poskrbijo več, kot za svoje preživetje, kjer torej lahko:  

… je to velika prednost za organizacijo.  

V tem kontekstu tako kadrovska kot vodje prinašajo pomembno dodatno vrednost ali pa jo odnašajo. V vse bolj zahtevnem in kompleksnem svetu ljudje iščejo zase smisel. Pogosto odhajajo iz organizacij zaradi nizkega plačila, prevelikih obremenitev ter težav usklajevanja poklicnega in družinskega življenja.  

Ostajajo pa tam, kjer občutijo, da jih organizacija resnično ceni in spoštuje ter sprejema kot celovito bitje. Kjer opravljajo lahko izpolnjujoče in smiselno delo, za katero dobijo primerno plačilo, ter se ob tem razvijajo po strokovni, osebni in človeški plati.  

Pri opredelitvi ključnih kompetenc je pomembno gledati naprej – kaj razvijati glede na potrebe bližnje prihodnosti. 

Takrat se začneta čudovito sobivanje in soustvarjanje, ker ljudje z delom in pri delu uresničujejo tako sebe kot cilje organizacije. Taki zaposleni so bolj zavzeti pri delu, kar je za organizacije strateškega pomena.  

Kdaj zaposleni občutijo več smisla pri delu?