DELOVNO OKOLJE IN MOTIVACIJA ZAPOSLENIH

AJDA MARN, V PODJETJU 3FS SKRBI ZA LJUDI, NJIHOVO ZADOVOLJSTVO IN RAZVOJ

Facebook
LinkedIn

Nesporno dejstvo je, da smo ljudje bolj učinkoviti in uspešni v okolju, kjer se dobro počutimo. Dandanašnja delovna mesta nas večinoma vežejo na pisarne, ki jih pogosto povezujemo z monotonim, formalnim okoljem, čeprav pogosto narava dela podjetja tega sploh ne zahteva.

V pisarnah preživimo več kot polovico budnega življenja in si po navadi izbrano opremljamo in okrašujemo le svoj dom, pisarn pa ne personaliziramo ter pogosto verjamemo, da se lahko samo doma počutimo sproščeno. 

V našem podjetju se zavedamo pomena zadovoljnih zaposlenih in vpliva delovnega okolja na to zadovoljstvo, zato je bil naš glavni cilj pri postavljanju prostorov, da se zaposleni počutijo nadvse udobno in domače, hkrati pa, da prostori zagotavljajo učinkovito, fleksibilno in sproščeno delovno okolje, ki neposredno odraža kulturo našega podjetja.  

Konkretno to pomeni, da smo v podjetju večji del prostora namenili skupnemu prostoru za druženje, kjer se dogajajo formalni in neformalni dogodki, izobraževanja, skupni zajtrki in kosila, praznovanja, obiski itd. Verjamemo namreč, da smo lahko pri svojem delu uspešni le, če ne pozabimo na socialni vidik, ki ga tudi pri delu vsi potrebujemo. Večina ljudi, ki nas obišče prvič, opazi veliko število rož, ki naš prostor naredijo dobesedno živ. Tudi pri ostali opremi smo se odločili za naravne materiale (les, papir, steklo, prijazne barve …), ki pisarne naredijo bolj tople in domačne. Ker se v podjetju veliko družabnih dejavnosti vrti okoli prehranjevanja, imamo dve polno založeni in opremljeni kuhinji, ki omogočata zaposlenim, da si sami oziroma v skupini celo pripravijo obroke. Večkrat tedensko spečemo sveže rogljičke, radi pripravimo smoothie, zaposlenim ponujamo kavo in čaje, sladolede, različne prigrizke, oreščke, sadje in drugo. 

Poskušali smo se prilagoditi različnim osebnostim svojih zaposlenih in se odločili za delno odprte pisarne, pa tudi za manjše pisarne za tiste, ki raje in lažje delajo med manj ljudmi. Imamo veliko sestankovalnic in konferenčnih sob, kamor se lahko za sestanke ali razmisleke umaknemo, imamo tudi biljard, savno, knjižnico in bralne kotičke, veliko kavčev in foteljev za posedanje in spremembo delovnega prostora, nastavljive mize za sedeče in stoječe delo ter otroški kotiček za naše najmlajše obiskovalce. Vsa delovna mesta so nadpovprečno velika, imajo dnevno svetlobo, kakovostne stole, ambientalne luči in vrhunsko opremo. V pisarnah imamo kakovostne protimigrenske luči, izbrane barve, prisilno prezračevanje s ponovno uporabo energije, klime ter naprave za merjenje temperature, vlažnosti in kakovosti zraka. Okolje je prijazno tudi hišnim ljubljenčkom, ki nas pogosto obiščejo.

Veliko pozornosti namenjamo tudi dizajnu, tako pri lastnih produktih in drugih izdelkih kot tudi v samih pisarnah. Posredno gre zasluga za takšne poslovne prostore prav vsem zaposlenim, ki so s svojimi predlogi in željami vplivali na končni izdelek. Na podlagi izkušenj iz obstoječih pisarn so predlagali zasnovo z delno odprtimi pisarnami in nekaj manjšimi ter izrazili potrebo po konferenčnih prostorih in večjem prostoru za druženje. Neposredna izvedba arhitekture prostorov se je tako zgodila interno, torej z oblikovalci v podjetju, občasno pa so nam pomagali tudi zunanji oblikovalci. Ob širjenju ekipe se seveda širimo tudi prostorsko in v svoji najnovejši pisarni v  Kranju ter v novi pisarni v Mariboru nadaljujemo zastavljeno rdečo nit, hkrati pa ob vsaki prenovi upoštevamo predloge in kvantitativne podatke, pridobljene iz internih IoT naprav (med drugim naprave za merjenje temperature, vlažnosti in kakovosti zraka), za dodatne izboljšave in spremembe. 

Odkar smo v novih prostorih, smo končno lahko začeli polno razvijati izobraževalni in družabni del, vključno z dogodki, ki jih odpiramo navzven - v zadnjem letu smo jih gostili kar nekaj in s tem odprli novo dimenzijo komunikacije in delitve znanj znotraj skupnosti. V odprtih pisarnah, do katerih smo bili sprva skeptični, se je izkazalo, da se je izboljšala predvsem komunikacija med samimi ekipami, ne le znotraj ekip, česar prej nismo predvideli.  

Drugi načini motiviranja zaposlenih

V podjetju se v prvi vrsti trudimo, da zaposlenim omogočamo dobro razmerje med delovnim in zasebnim življenjem. Nudimo fleksibilen delovnik, delo od doma, ne dopuščamo nadur ter spodbujamo izrabo popoldnevov in konec tednov za prosti čas. Promoviramo druženja, zdravo življenje, športne aktivnosti znotraj in zunaj delovnega prostora in se prostovoljno udejstvujemo v lokalni skupnosti. Organiziramo izobraževanja, športne aktivnosti, turnirje, dobrodelne akcije, praznovanja, skupne krvodajalske akcije itd. Tudi na druge načine podpiramo dobrodelnost v podjetju, saj se nam tudi to zdi velik motivator zaposlenih, ki so zadovoljni, če lahko s sodelovanjem pri takšnih akcijah pomagajo, pa tudi ponosni so, da delajo v podjetju, ki take projekte umešča v svoj vsakdan. Vsaj dvakrat letno organiziramo veliko prireditev za vse zaposlene in njihove družine - tradicionalna sta poletni piknik in novoletno praznovanje. Imamo posebej zaposlene ljudi, ki skrbijo za pisarne in delovno okolje na način, da imajo zaposleni pogosto občutek, da se stvari kar čudežno zgodijo. 

V pisarnah preživimo več kot polovico budnega življenja in si po navadi izbrano opremljamo in okrašujemo le svoj dom, pisarn pa ne personaliziramo ter pogosto verjamemo, da se lahko samo doma počutimo sproščeno.