Se tudi vam pogosto dogaja, da imajo kandidati na razgovoru za delo več vprašanj, kot jih imate pripravljenih vi? To je generacija Z. Kaj torej zares iščejo in kako jih pritegniti?

Izvedeli boste:
Kako lahko prilagodite svoje selekcijske procese, da boste bolj privlačni za generacijo Z?
Kako lahko pridobite zaupanje mladih kandidatov še pred zaposlitvijo?
Katere prakse onboarding procesov so najučinkovitejše za zmanjšanje fluktuacije mladih zaposlenih?

Nedavno je eden izmed naših partnerjev z mano delil zanimivo izkušnjo z mladim obetavnim kandidatom, ki ga je precej presenetila. Pričakoval je klasični uvod: nekaj o izobrazbi, izkušnjah, morda tudi o pripravljenosti na tak izziv. Namesto tega pa je kandidat že v prvih minutah vprašal: »Kakšne priložnosti za rast ponujate? In kako se vaša ekipa povezuje zunaj pisarne?« Ne samo to, nadaljeval je z vprašanji o fleksibilnosti dela na daljavo in možnostih za prevzemanje iniciative skozi projekte. Naenkrat ni bil več kadrovnik tisti, ki je vodil intervju – intervju je vodil kandidat.

To je generacija Z. Z jasnimi pričakovanji in neposrednim pristopom ne iščejo zgolj službe, ampak mesto, kjer se bodo lahko razvijali in prispevali k širši zgodbi. Vse bolj jasno postaja, da mladi ne dajo preveč na tradicionalni proces selekcije. Kaj torej zares iščejo in kako jih pritegniti?

Slika je simbolična. Foto: Freepik

Zakaj je generacija Z tako edinstvena?

Predstavniki t.i. generacije Z, rojeni med letoma 1997 in 2013, zdaj resno stopajo na trg dela. Prinašajo svežo energijo in predvsem pričakovanja, ki niso bila značilna za prejšnje generacije. Odraščali so s pametnimi telefoni in internetom v žepu - dobesedno, zato se jim klasični zaposlitveni procesi težko približajo. Sodobna podjetja, ki bodo želela pritegniti te mlade talente, bodo morala svojo igro prilagoditi njihovim pričakovanjem po hitrosti, fleksibilnosti, kreativnosti in transparentnosti.

Odraščali so s pametnimi telefoni in internetom v žepu - dobesedno, zato se jim klasični zaposlitveni procesi težko približajo.

Pri našem delu večkrat razmišljam o tem, kje so razlogi za to, da je generacija Z tako edinstvena. Zdi se namreč, da je njihov način sprejemanja odločitev in uporabe informacij povsem drugačen. Odrasli so v svetu, kjer je bil dostop do širokega spektra globalnih informacij nekaj tako vsakdanjega kot zajtrk. Vedno so imeli pri roki odgovor na svoje vprašanje, bodisi prek hitrega iskanja na spletu bodisi preko svojih digitalnih mrež. To jih je naučilo hitro obdelovati in filtrirati podatke, hkrati pa se prilagajati novim situacijam. Kot ugotavljajo raziskovalci, mladi pri delu ne iščejo le stabilnosti in varnosti, ampak predvsem priložnosti za hitro učenje, napredovanje in možnosti, da se izrazijo na ustvarjalen način (Duffett, 2017; Plé, 2019; Priporas et al., 2017).