HR&M projekt 2025 finalist: UKC Ljubljana – Onboarding s srečanjem z vodstvom
Čas branja 2 minUKC Ljubljana je finalist izbora HR&M projekt 2025 v kategoriji javni oz. neprofitni sektor.
Časovni potek projekta
Od leta 2024 – v teku
Povzetek projekta
Onboarding s srečanjem z vodstvom predstavlja strukturiran in celosten pristop k uvajanju novozaposlenih v največji zdravstveni ustanovi v Sloveniji. Program združuje jasne informacije, mentorstvo in osebno podporo, ki novincem omogočajo hitrejšo prilagoditev, večjo samozavest in lažjo vključitev v delovno okolje. Posebno vrednost dodaja srečanje z generalnim in strokovnim direktorjem ter vodstvom zavoda, kar izraža spoštovanje do vsakega posameznika in hkrati povezuje zaposlene z vrednotami in kulturo UKCL.
Zakaj ta projekt?
Projekt je bil uveden, ker je UKCL prepoznal, da kakovostno uvajanje novih sodelavcev neposredno vpliva na zadovoljstvo, motivacijo in dolgoročno stabilnost kadrov. Cilj je bil ustvariti sistem, ki novozaposlenim daje jasno strukturo, podporo in usmeritve, zavodu pa zagotavlja uspešno integracijo in dolgoročno pripadnost. Onboarding spodbuja kulturo sodelovanja in omogoča, da novinci hitreje dosežejo pričakovano raven samostojnosti.
Strokovna metodologija
Posebne metodologije niso uporabljali, spremljali pa so fluktuacijo, opravljali izhodne intervjuje in zbirali povratne informacije zaposlenih. Tako so ugotovili, da so potrebne izboljšave uvajanja in večje priznanje zaposlenim za opravljeno delo.
Učinki projekta
Pozitivni učinki so se pokazali že v prvem letu izvajanja: hitrejše uvajanje v delo, večja motivacija in zadovoljstvo novozaposlenih, lažje vključevanje v kolektiv ter zmanjšana fluktuacija. Dosledna predaja informacij je zmanjšala nejasnosti, povečala jasnost in zmanjšala število napak. Novinci poročajo o večjem občutku sprejetosti in pripadnosti zavodu, kar se odraža v večji stabilnosti in kakovosti dela.
Družbena odgovornost
Projekt ustvarja vključujoče in podporno delovno okolje, kjer se vsak novozaposleni počuti cenjenega. Prispeva k zmanjšanju stresa ob začetku dela, spodbuja sodelovanje, prenos znanja ter osebno rast. Posredno izboljšuje kakovost zdravstvenih storitev za širšo družbo, saj prispeva k stabilnosti in motivaciji zdravstvenega kadra.
Dodana vrednost za zaposlene
Novozaposleni prejmejo jasno strukturo, mentorstvo in usmeritve, kar krepi njihovo samozavest in zmanjšuje negotovosti ob začetku dela. Občutek sprejetosti povečuje motivacijo, zadovoljstvo in pripadnost organizaciji. Mentorji in sodelavci pa pridobijo priložnost za prenos znanja in povezovanje.
Vloga vodstva
Vodstvo je imelo ključno vlogo pri oblikovanju vsebin, zagotavljanju virov in strateški podpori onboardingu. S svojo prisotnostjo daje zgled in jasno sporoča, da je vsak zaposleni pomemben. Aktivno spremlja izvajanje in spodbuja mentorje ter sodelavce k sodelovanju, s čimer gradi kulturo zaupanja in pripadnosti.
Izvirnost projekta
Projekt je izviren, ker presega klasične oblike uvajanja v delo. Onboarding je zasnovan kot proces, ki vključuje informacije, osebno podporo, povratne informacije in srečanje z najvišjim vodstvom. To daje novozaposlenim občutek vrednosti in pripadnosti ter omogoča obojestransko učenje – novinci pridobijo varno okolje za rast, zavod pa sveže ideje in poglede.
Zmagovalce posameznih kategorij bomo izbrali s pomočjo spletnega glasovanja – vabimo vas k oddaji glasu! Razglasitev bo na HR&M festivalu, 16. septembra 2025.