Kako razvijati mentorsko in coaching kulturo?
Čas branja 11 minDinamično poslovno okolje zahteva nenehno prilagajanje, ki se v organizacijah začne in konča pri vlaganju v ljudi. Pri tem imata pomembno vlogo mentorstvo in coaching. Ne samo kot podporni orodji, temveč kot ključni del strategije pri odkrivanju in razvoju potenciala zaposlenih, usklajevanju njihovih ciljev s cilji organizacije in oblikovanju učinkovitih, raznolikih timov.
Izvedeli boste:
Kako mentorstvo in coaching prispevata k razvoju zaposlenih in ustvarjanju vključujočih ter inovativnih delovnih okolij?
Kako lahko organizacije uspešno vključijo mentorstvo in coaching v svoje razvojne strategije?
Katere so najsodobnejše oblike mentorstva in coachinga?
Ko govorimo o vlaganju v zaposlene, govorimoo ustvarjanju okolja, v katerem se lahko razvijajo, napredujejo in inovirajo. Okolje s tako kulturo organizacije gradijo s spodbujanjem agilnosti, stalnega učenja, sprejemanja sprememb, z usposabljanjem za pametno in etično uporabo sodobnih tehnologij in umetne inteligence ter s prilagodljivimi oblikami dela. Na ta način si zagotovijo stalen dotok in zadosten nabor talentov za dolgoročni uspeh.
Pri ustvarjanju prej opisanega okolja so vodjem in HR strokovnjakom na voljo številni pristopi in orodja, med katerimi izstopata mentorstvo in coaching. Njuna moč je v podpori celovitemu razvoju zaposlenih ter povečanju njihove učinkovitosti. Mentor in coach, vsak na svoj način, sproščata potencial posameznika in ohranjata njegovo motivacijo za učenje in razvoj.
Od drugih oblik podpore ju loči ključna prvina – osebni odnos. Različne raziskave in izkušnje uspešnih posameznikov dokazujejo, da brez pristnega odnosa, spoštovanja, predanosti, stalne povratne informacije in brezpogojne podpore ni mogoče doseči individualnega razvoja. Takšen odnos je še posebej pomemben pri razvoju spretnosti prihodnosti, kot so čustvena inteligenca, kritično razmišljanje in prilagodljivost.
Mentorska in coaching kultura ustvarjata ozračje, v katerem se zaposleni počutijo tako udobno, da:
- so pripravljeni dajati in sprejemati povratne informacije,
- so odprti za stalno in iskreno komunikacijo, vključno s konstruktivno kritiko,
- so pripravljeni sprejemati stališča in argumente drugih ter podpirati in izboljševati njihove ideje,
- so vsi učenci in učitelji, kar v resnici pomeni neskončen cikel rasti in razvoja.
Mentorstvo in coaching kot del strategije razvoja organizacije
Učinki mentorstva in coachinga se v polnosti pokažejo samo, če sta vključena v razvojno strategijo organizacij in če so mentorski in coaching programi usklajeni z njihovo vizijo, poslanstvom in vrednotami. Le tako lahko mentorji in coachi posameznike usmerjajo pri usklajevanju njihovih osebnih ciljev s cilji organizacije ter načrtovanju njihove učne, razvojne in karierne poti. Med glavnimi koristmi mentorstva in coachinga so:
- Opolnomočenje zaposlenih za suvereno opravljanje trenutnih vlog, da se počutijo cenjene in podprte, se uspešneje soočajo z različnimi izzivi, so pripravljeni na spremembe in ob vsem tem ostanejo pristni.
- Razvoj nove generacije vodij z dajanjem prostora in priložnosti posameznikom, da se učijo od izkušenih strokovnjakov, razvijejo kritične vodstvene sposobnosti in dobijo takojšnje povratne informacije, na osnovi katerih se lahko izboljšujejo.
- Spodbujanje osebne in strokovne rasti, saj si znajo posamezniki s podporo mentorjev in coachev postaviti učne in razvojne cilje in določiti pot za njihovo doseganje.
- Nemoten pretok strokovnega in tihega znanja po celotni organizaciji, kar je ključno za ohranjanje organizacijskega znanja in spodbujanje kulture učenja.
- Povezovanje raznolikih posameznikov, ustvarjanje okolja vključevanja in medsebojnega spoštovanja ter spodbujanje različnih pogledov, ki so osnova inovativnosti in ustvarjalnosti.
Obe metodi potrjujeta zavezanost organizacije rasti in kariernemu napredovanju zaposlenih. Pri tem s svojim lastnim razvojem, novimi pristopi in uporabo umetne inteligence tudi sami neposredno vplivata na zavedanje pomena stalnega učenja.
Za uspešno vključitev mentorske in coaching kulture v kulturo organizacije in njeno razvojno strategijo je neizogibno: