Leto 2024 je prineslo raznolike in pomembne izzive ter priložnosti na področju človeških virov. Vsaka številka HR&M je prinašala izvirne poglede in praktične nasvete strokovnjakov, ki so preoblikovali razumevanje vodenja, organizacijske kulture, kadrovskih procesov in osebnega razvoja v delovnem okolju. Izbor ključnih izjav v zaključni številki tega leta prinaša najboljše misli, ki so nas navdihovale, izobraževale in usmerjale.

Eva Esih, soustanoviteljica podjetja Psybit, o pomembnosti kadrovske analitike:

Sodobna kadrovska analitika ima ključno vlogo pri povezovanju strateških HR iniciativ z dejanskimi poslovnimi rezultati. S pomočjo analitičnih vpogledov lahko HR oddelki bolje komunicirajo svojo vrednost vodstvu podjetja, demonstrirajo vpliv svojih programov na poslovno uspešnost in se usmerjajo v dejavnosti, ki resnično vplivajo na doseganje poslovnih ciljev. Raziskave kažejo, da se podjetja, ki vlagajo v kadrovsko analitiko, bolje prilagajajo spremembam na trgu. Hitreje in učinkoviteje se odzovejo na izzive ter imajo bolj zadovoljne in zavezane zaposlene. (HR&M št. 49, december/januar 2024)

Tomaž Stritar, coach in trener, 4 Minute, o nezavzetih zaposlenih:

Če malce bolj figurativno opišemo podatke raziskovalnega inštituta Gallup, ki že leta meri zavzetost - tudi slovenske - delovne sile, lahko rečemo, da 72 od 100 sodelavcev v vašem podjetju pride v službo naredit točno to, kar je na ponedeljkovem sestanku rekel šef. V resnici pa ti zaposleni najbrž še pazijo, da naredijo malo manj, da si slučajno ne zvišajo »norme«. Temu se moderno reče »quiet quitting«. 12 od 100 sodelavcev se je celo odločilo, da želijo uničiti svojega delodajalca in mu aktivno in načrtno delajo škodo. V duhu dobro znane šale: »Kateri avto se najhitreje pelje po luknjasti makadamski cesti? Pravi odgovor je ‘služben avto’.« Temu pa se moderno reče »loud quitting«. (HR&M št. 49, december/januar 2024)

Rishad Ahmed, strokovnjak za vodenje, o tem, kakšno vlogo imata modrost in intuicija pri vodenju:

Verjamem, da bosta modrost in intuicija supermoči, ki ju bodo ljudje morali izkoristiti in razvijati v prihajajoči dobi UI. Ko tehnologija postaja vse bolj prevladujoča v vseh vidikih našega življenja, postaja ključno, da se ljudje povežejo s tem, kar jih dela resnično človeške. Naša sposobnost čutenja, empatije, intuicije in vodenja iz naših src in notranje modrosti bo ključna za uspeh v dobi tehnološkega razvoja. (HR&M št. 50, februar/marec 2024)

Petra Lipec, HR manager, Halcom, o tem, ali je generaciji Z res tako težko ustreči:

»Otroci zdaj ljubijo razkošje; imajo slabe manire, prezirajo oblast; kažejo nespoštovanje do starejših in raje klepetajo, namesto da bi telovadili. Ne vstajajo več, ko starejši vstopijo v sobo. Nasprotujejo svojim staršem, klepetajo pred gosti, požrešno jedo dobrote za mizo, prekrižajo noge in tiranizirajo svoje učitelje.« Zapis ene od razočaranih mam ali kadrovnic na Facebooku? Ne. Sokratov zapis, 740 let pred našim štetjem. Res je, da vse hitreje prihajajo nove generacije, ampak kot kaže, razlik v osnovi ni. So samo nianse, ki jih prinaša razvoj. (HR&M št. 50, februar/marec 2024) 

dr. Vesna Miloševič Zupančič, strokovna vodja, e-Študentski servis, o tem, kako zahtevni poslušalci so mladi: