Novartis je eden izmed prvih v Sloveniji, ki je uvedel plačno transparentnost, s čimer uresničuje svojo zavezo v okviru Mednarodne koalicije za enako plačilo (EPIC). S tem projektom podjetje sledi globalnim smernicam poštenega nagrajevanja, hkrati pa uvaja jasne mehanizme za odkrivanje morebitnih pristranskosti in zagotavljanje enakih možnosti za vse zaposlene. 

O ključnih vidikih ambicioznega projekta, njegovih rezultatih in prihodnjih načrtih smo se pogovarjali z Mojco Kokalj, direktorico kadrov v Novartisu, ki je na podelitvi v okviru HR&M festivala tudi prevzela priznanje za najboljši HR&M projekt leta. 

Priznanje sta podelili Nataša Pirc Kovačič Priznanje za najboljši HR&M projekt leta v kategoriji velikih podjetij sta Mojci Kokalj, vodji kadrov v podjetju Novartis, podelili Nataša Pirc Kovačič, vodja kadrovskega oddelka v Nomagu in predstavnica HR ekipe leta med velikimi podjetji, in Sabina Lokar, urednica revije HR&M. Foto: Epix

Kako ste se lotili uvedbe plačne transparentnosti s kadrovskega vidika?

Zaradi obsežnosti in zahtevnosti razumevanja koncepta smo veliko pozornosti namenili načrtovanju aktivnosti, kjer smo kombinirali učinkovita interna orodja s pridihom kreativnosti. Tako smo na lokalnem nivoju za naše sodelavce ter vodje pripravili vrsto aktivnosti, ki so pripomogle k uspešni implementaciji. Prav tako smo uporabili različne komunikacijske kanale za različne ciljne skupine in s tem pristopili do vsake skupine na zanjo najbolj ustrezen način.

Projekt smo implementirali v sodelovanju s timom Kadri, sponzorstvom vodstva družbe, korporativnim komuniciranjem in socialnimi partnerji. 

Kako ste zaposlene pripravili na spremembe, ki jih prinaša plačna transparentnost?

Sodelavcem smo temo približali s pomočjo:

Kateri so bili ključni koraki pri pripravi na komunikacijo in usposabljanje vodij za razprave o plačah?

Vodje smo za izvedbo in vodenje pogovorov o plači pravočasno opolnomočili tako z aktivno vključenostjo kot tudi z učnimi gradivi, e-izobraževanjem, odgovori na najpogostejša vprašanja in možnimi pristopi ter veščinami komunikacije.

Vodstvo je bilo vseskozi aktivni sponzor projekta. Prav tako so tudi aktivno sodelovali pri določenih aktivnostih, povezanih s projektom, denimo: